خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار مرکزی بر حضور واقعی تشکل‌های کشاورزی در تصمیم گیری

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۳۳

استاندار مرکزی در مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش کشاورزی که در سالن جهاد کشاورزی استان برگزار شد، بر حضور واقعی و عملی تشکلهای بخش کشاورزی در عرصه تصمیم گیری تاکید کرد.

محمدحسین مقیمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به خودکفائی و امنیت غذایی، گفت: امروز برای رسیدن به امنیت غذایی که برای کشور بسیار حائز اهمیت است باید با برنامه ریزی و مشارکت مردم، کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی بصورت واقعی و عملی در تصمیم گیریها قدم های بزرگی برداریم.

به گزارش ایلنا وی افزود: در سال ۸۳ با برنامه ریزی، کار کارشناسی، استفاده از علم و تلاش فراوان خودکفائی در تولید گندم محقق شد و توانستیم جایگاه کشاورزی را در اقتصاد کشور بالا ببریم ولی متاسفانه در سالهای اخیر باز هم واردات گندم را داشتیم.

مقیمی تصریح کرد: باید به امر آموزش، ترویج و تحقیق در کشاورزی بهاء بدهیم و از ظرفیت کارشناسان در این زمینه استفاده بهینه نمائیم تا بتوانیم تولیداتی با سلامت و کیفیت بالا، قیمت تمام شده پائین و قابل رقابت با بازارهای جهانی را عرضه کنیم.

استاندار مرکزی توجه به قوانین و مقررات، عدم تاخیر در تصمیم گیریها، اعطای سریع مجوزها و… را از جمله موارد موثر در داشتن قیمت تمام شده پائین عنوان نمود.

وی ادامه داد: تسهیلات صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری و تولید توسط بخش خصوصی و در بخشهای کشاورزی، صنعت، تولید و.. استفاده می گردد که منابع آن از در آمد حاصل از ۲۰ درصد فروش نفت بدست می آید و در صورتیکه خوب مدیریت شود به بخش تولید کمک شایانی می کند.

مقیمی اضافه کرد: برای توسعه آبیاری نوین و تحت فشار در کشاورزی و استفاده بهینه از آب نیز می بایست از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد.

استاندار مرکزی با تاکید بر حمایت از تولید، ابراز کرد: اجرای کامل قانون لازمه پشتیبانی از تولید است و اگر قانون درست عمل شود سرمایه گذار با اطمینان کامل به تولید می پردازد و بسیاری از مشکلات مرتفع می گردد.

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) در ارتقاء و توسعه مناطق محروم و روستایی، فعالیتهای کشاورزی و عمرانی و همچنین بهبود وضع معیشتی در روستاها نقش فعال و روشنی از خود بجای گذاشته است.

وی افزود: جهاد سازندگی در هشت سال جنگ تحمیلی نیز حضور موثری داشت و در این راه شهداء و ایثارگران زیادی را تقدیم نمود که مایه افتخار است.

مقیمی بیان کرد: یکی از مهمترین افتخارات جهاد سازندگی، بازسازی مناطق جنگ زده کشور بود که باعثشد کشاورزی دوباره در این مناطق رونق بگیرد و جمعیت زیادی به کار کشاورزی بپردازند.

وی همچنین ضمن تبریک روز بیابان زدایی، گفت: امیدواریم با تامین منابع مالی بتوانیم بیابان زدایی را به صورت کامل به نتیجه برسانیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از برگزیدگان بخش کشاورزی با اهداء لوح، تقدیر بعمل آمد و از نمایشگاهی که در جنب این مراسم برگزار شده بود نیز بازدید شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز