خبرگزاری کار ایران

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه:

گمرک کاوه از درآمد گمرکی استان مرکزی سهم 75 درصدی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۶۹

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با بیان اینکه 75 درصد درآمد گمرکی استان مرکزی از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه تأمین می‌شود، گفت: در بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گشته میزان درآمدهای گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزایش 36 درصدی به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمدی افزود: در 8 ماهه نخست سال جاری 351 هزار تن انواع کالا به ارزش 318 میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به 65 کشور دنیا نظیر افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، هلند، ایتالیا، ترکمنستان، سوریه، رومانی و ... صادر شده است. این میزان صادرات باعث شد در مجموع، 3180 میلیارد ریال درآمد به خزانه وارد شود. به همین دلیل درآمد پیش‌بینی شده برای یکسال در مدت 8 ماه محقق شد.

وی به کالاهای صادر شده از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اشاره کرده و ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک در این بازه زمانی هیدروکربن سبک و فرآورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، رول دستمال کاغذی، آبمیوه و رانی، کاشی یا سرامیک، آبگرمکن و قطعات، شمش فولادی، کولرآبی، کیک و ... بوده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی 153 هزار تن انواع کالا به ارزش 463 میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی توسط 47 کشور شامل امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق، هند، آلمان، اتریش، انگلستان، تایلند، سوئیس، کره، یونان و ... از طریق این گمرک به کشور وارد شده است و این کالاها در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شده‌اند.

محمدی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی، اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستان‌های همجوار شهرستان ساوه شامل، کویل آلومینیومی، ماشین‌آلات و اجزاء و قطعات، پاکت آبمیوه و درب پاکت، مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، خمیرالیاف، مغز تخمه و بادام زمینی، پوره و تکه میوه، کنسانتره، طعم دهنده‌ها، اجزاء و قطعات یخچال، مواد اولیه تولید سیگار، مواد اولیه دارویی و ... بوده‌اند.

وی به فعالیت‌های اجرایی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اشاره کرده و بیان داشت: در گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه 12 انبار اختصاصی وجود دارد و 13 شرکت فعال اقتصادی در حوزه صادرات و واردات در این مجموعه اقتصادی فعالیت دارند. رتبه واردات گمرک این منطقه ویژه اقتصادی در بین گمرکات کشور از جایگاه 19 در سال گذشته به جایگاه 15 در سال جاری رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز