خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

کاهش دسترسی راهکار مقابله با سقط جنین است / سطح آگاهی خانواده‌ها در مقابله با سقط جنین افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۷۶۱

استاندار مرکزی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تبیین در موضوع مقابله با سقط جنین باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: در این راستا برای مقابله با پدیده شوم سقط جنین و با هدف جوانی جمعیت، باید سطح آگاهی و کارکرد خانواده‌ها افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم بهره‌برداری از مرکز نفس استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: کاهش دسترسی به انجام سقط جنین و برخورد دستگاه قضا با افرادی که در این حوزه مشارکت دارند از راهکارهای مقابله با این پدیده شوم است.

وی به آمار سقط جنین در کشور و استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: آمار سقط جنین در کشور و استان بسیار وحشتناک است و در این راستا باید برای جلوگیری از این قتل نفس عمدی، اقدامات فرهنگی با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه پدیده شوم و نامطلوب سقط جنین، فضای پرابهامی است و این پدیده اجتماعی اجزای پنهانی دارد، اظهار داشت: سقط جنین پدیده‌ای چند وجهی و پیچیده‌ای است که باید متولیان و مسئولین این حوزه برای کاهش پدیده سقط جنین، اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: سقط جنین همانند سایر پدیده‌ها بدون استثناء، لایه‌های آشکار و متعددی دارد که قابل مشاهده نیست. بر این اساس باید با استفاده از تحقیقات میدانی و پژوهش‌های کاربردی در راستای جلوگیری از پدیده سقط جنین گام‌های مؤثری برداشت.

وی بیان داشت: هر جا گروه‌های مردمی وارد میدان شوند، بی‌تردید آن مقوله با موفقیت همراه است و نتایج مطلوب حاصل می‌شود. در خصوص مقوله سقط جنین نیز بی‌تردید نیازمند همراهی و همفکری گروه‌های مردمی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به برخی از سقط جنین‌ها در جامعه، گفت: در دستورات دینی و معنوی اسلام احیاء انسان مورد تأکید است و نجات جان یک انسان، نجات بشریت است.

آیت‌اله قربانعلی‌ دری نجف‌آبادی افزود: قرآن درباره فرزندکشی چندین آیه دارد که ما به عنوان مسلمان باید به آن عمل کنیم. همچنین حفظ فرزند، مبارزه با سقط جنین و جلوگیری از ترک ازدواج در بین جوانان باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: نیروی انسانی سرمایه بزرگترین عوامل اقتدار در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و عامل اصلی برای توسعه بیشتر کشور است. تنها نیروی انسانی است که می‌تواند منابع موجود را به خوبی مدیریت کند و این سرمایه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت جمعیت در استان مرکزی مطلوب نیست، اظهار داشت: استان مرکزی با 0.6 درصد نرخ جمعیت، جوابگوی جوانی نیست و باید به رشد 2.3 دهم درصد برسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز