خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری جاده‌ای استان:

بازارگاه‌های الکترونیکی حمل و نقل کالا در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود / بازارگاه‌های الکترونیکی افزایش درآمد، صرفه‌جویی در سوخت و کاهش استهلاک ناوگان را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۷۳۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه سامانه اعلام بار مجازی در شهرستان ساوه راه‌اندازی شد، گفت: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه بازارگاه‌های الکترونیکی حمل و نقل کالا در این استان نیز اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد جهانی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه بازارگاه‌های الکترونیکی حمل بار در استان مرکزی و با توجه به اجرایی شدن سامانه اعلام بار مجازی در شهرستان ساوه، درصدد هستیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این فرآیند را در سطح استان اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازارگاه‌های الکترونیکی یکی از عناصر هوشمندسازی صنعت حمل و نقل کالا محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به آوازه استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، مسلماً توسعه بازارگاه‌های دانش‌بنیان موجب تحول و رشد اقتصادی در عرصه حمل و نقل استان نیز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح، اظهار داشت: بازارگاه‌های الکترونیکی این ظرفیت را دارد تا علاوه بر افزایش درآمد، مزیت‌های دیگری همچون صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش استهلاک ناوگان را نیز به همراه داشته باشد.

جهانی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی، ماشین‌آلات باری و کامیون‌ها بعد از رساندن بار به مقصد، به راحتی می‌توانند از همان نقطه مجدداً بارگیری کرده و در مسیر بازگشت نیز همراه با بار به نقطه نخست بازگردند.

وی بیان داشت: رانندگان می‌توانند به راحتی و در هر نقطه‌ای که هستند نسبت به دریافت بار به صورت غیرحضوری اقدام کرده و بدون هزینه زمانی و معطل شدن در پایانه‌های بار نسبت به بارگیری با سهولت و سرعت اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تأکید کرد: سوق یافتن زندگی بشر به سمت فناوری‌های نوین و تمایل عموم برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی در تسهیل و تسریع فرآیند انجام امور روزمره، در عصر کنونی اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین در عصر تکنولوژی، سرعت و سهولت، 2 مؤلفه ایجاد رقابت سالم در نظام اجرایی شبکه‌های مرتبط و موازی است.

جهانی ابراز داشت: در همین راستا نظام حمل و نقل کالا نیز نیاز به هوشمندسازی و فاصله گرفتن از چرخه سنتی در فرآیند اعلام بار و سیکل جابجایی کالا دارد تا ضمن شکل‌گیری حمل و نقل پویا، از مزیت‌هایی همچون افزایش بهره‌وری، دسترسی سریع، کارآمدی، کاهش ترافیک، حذف واسطه‌گری، شفافیت در امور جابجایی کالا و موارد دیگری برخوردار شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز