خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد؛

ناکارآمدی تابلوهای روزشمار بهره‌برداری از پروژه‌های شهری / آمار تصادفات درون شهری در سطح شهر اراک بالا است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۶۵۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با تأکید بر اینکه تابلوهای روزشمار بهره‌برداری از پروژه‌ها در شهر اراک ناکارآمد و غیرواقعی است، گفت: هر پروژه عمرانی که شهرداری‌ها در سطح شهر آغاز می‌کنند، به صورت بالقوه نقاط اطراف آن پروژه را به منطقه‌ای حادثه خیز از حیث ترافیکی تبدیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن خیرمند در کارگروه تخصصی تصادفات استان مرکزی، افزود: در این رابطه لازم است پیشبرد این پروژه‌ها با رعایت کامل حقوق شهروندان در سریعترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین اعداد نمایش داده شده بر روی تابلوهای روزشمار بهره‌برداری از پروژه‌ها صرفاً جهت رفع تکلیف درج نشود، بلکه طی جلسات کارشناسی با نظارت دفتر فنی استانداری مرکزی، شهرداری و پیمانکار مربوطه اعدادی را جهت نمایش در روی این تابلوها پیشنهاد دهند که معقول و منطقی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به بالابودن آمار تصادفات درون شهری در سطح شهر اراک، اظهار داشت: حفظ جان و مال و سلامتی همشهریان ایجاب می‌کند که تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولی حوزه ترافیک به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

خیرمند تصریح کرد: پروژه تقاطع میدان امام خمینی شهر اراک یکی از طرح‌های عقیم مانده در دست احداث در اراک است که انجام آن توسط شهرداری به کندی صورت می گیرد. این امر با توجه به اینکه تقاطع مذکور در مسیر محورهای مواصلاتی به استانهای مرکزی کشور است، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و از دستگاه مدیریت شهری تلاش بیشتری برای در اتمام پروژه مذکور انتظار می‌رود.

وی بیان داشت: در حاشیه پروژه تقاطع میدان امام خمینی شهر اراک و مبادی ورودی و خروجی این میدان، برخی اماکن نظیر نمایشگاه بین المللی تعبیه شده است که این امر مضاف بر اینکه به شکل‌گیری بار ترافیکی در آن محل منجر می‌شود، گاهاً به علت تداخل حرکت خودروهای ورودی و خروجی این محل‌ها و وسایل نقلیه عبوری منجر به تصادفات جبران ناپذیری نیز می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: در این راستا امری که اعمال آن ضروری و اجتناب‌ناپذیر است این است که در حاشیه هیچ کدام از میادین شهر اراک علی‌الاخصوص میادین امام خمینی و امام حسین به هیچ عنوان نباید در مسیرهای ورودی و خروجی، دکه های فروش مواد غذایی، وانت بارها، دستفروشان و به طور کلی هر موضوعی که ایجاد ترافیک می‌کند مستقر باشد و لازم است پلیس راهور و شهرداری در این خصوص تعاملات لازم را داشته باشند.

خیرمند ابراز داشت: باید در نظر داشته باشیم که برخی تصمیمات امروز ما در حوزه ترافیک ممکن است باعث بسیاری از تصادفات و اتفاقات ناگوار در آینده شود. لذا این امر ضرورت دغدغه‌مندی جدی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه را نمایان می‌کند. بر این اساس دستگاه قضایی استان مرکزی به هیچ عنوان نسبت به ترک فعل‌های صورت گرفته در این حوزه اغماضی نخواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز