خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه:

پشت هر گروهک تروریستی بدون شک پای آمریکا در میان است/250 پایگاه نظامی آمریکا در جهان مصداق بارز نقض حقوق بشر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۹۴

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه وجود 250 پایگاه نظامی آمریکا در نقاط مختلف جهان مصداق بارز نقض حقوق بشر است، گفت: آمریکا خود را پرچمدار و مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند، اما برای تحقق سیاستهای سلطه گرایانه خود 250 پایگاه نظامی در بیش از 40 کشور مستقر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم غریب آبادی در همایش حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش، در محل دادگستری استان مرکزی، افزود: سالانه 4000 نفر در زندانهای آمریکا فوت می‌کنند که بخشی از آنها علل طبیعی ندارد و این نمونه بارز دیگری از حقوق بشر آمریکایی است.

وی ادامه داد: آمریکا بزرگترین جنایتکار تاریخ است و بیشترین قتل و اشغالگری را در کارنامه ننگین خود دارد. اینکه غربی‌ها به حقوق بشر رسیدند حاصل کشتن میلیونها انسان بی‌گناه در جنگ جهانی اول و دوم است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: پشت هر گروهک تروریستی که در دنیا تشکیل می شود بدون شک پای آمریکا در میان است. آمریکا صلاحیت اظهارنظر در خصوص حقوق بشر و موعظه کشورهای دیگر را ندارد و باید مسئولیت اقدامات سلطه جویانه خود را بپذیرد و پاسخگو باشد.

غریب آبادی تصریح کرد: حقوق بشر برای آمریکا مفهومی ندارد و زمانی برای آمریکا اهمیت دارد که پای منافعش در میان باشد. آمریکایی‌ها شعار حقوق بشر می‌دهند، اما جایی که منافعشان در خطر باشد پا روی آن می‌گذارند.

وی بیان داشت: آمریکا اعتقادی به حقوق بشر ندارد و حقوق بشر یک بازی سیاسی برای رسیدن به اهداف سیاست خارجی خودش است. رویکردی که آمریکا و غرب در حقوق بشر اتخاذ کرده‌اند تبعیض آمیز، دوگانه و مرتبط با استفاده ابزاری از حقوق بشر است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر تأکید کرد: آمریکا مدینه فاضله نیست اما می خواهد خود را در افکار عمومی مدینه فاضله معرفی کند، بر این اساس همگی باید نسبت به توطئه‌های آمریکا هوشیار باشند.

غریب آبادی ابراز داشت: در جهان فرهنگهای مختلفی وجود دارد، اما آمریکا تنوع فرهنگی را نادیده گرفته است. آمریکا به دنبال تحمیل سبک زندگی غربی است و کسانی‌ که آنها را همراهی نکنند، از نظر آمریکا به عنوان کشورهای ناقض حقوق بشر شناخته می‌شوند.

وی اضافه کرد: انواعی از حقوق بشر وجود دارد که منکر آنها نیستیم و نمی توان خودسرانه منکر آنها شد. اما نقطه اختلاف جمهوری اسلامی آنجایی است که آمریکا و غرب سعی در تحمیل استانداردهای خود دارد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تأکید بر اینکه پدیده حقوق بشر مقدس است و ریشه در ادیان الهی و به ویژه دین اسلام دارد، گفت: جمهوری اسلامی مخالف حقوق بشر نیست و دفاع از مظلوم یکی از آرمان های نظام اسلامی است. ایران به حقوق بشر اعتقاد دارد و عضو 7 کنوانسیون حقوق بشر است.

غریب آبادی افزود: هفته حقوق بشر آمریکایی نباید به نشستها و همایش ها بسنده شود، بلکه باید در یک فرایند ادامه پیدا کند. در این راستا باید افشاگری و برنامه‌سازی کرد و همچنین سمینارهای تخصصی برگزار شود.

وی ادامه داد: این هفته، فرصت مناسبی برای بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است و باید در این هفته جنایاتی که آمریکا در حوزه حقوق بشر علیه مردم خود و ملت‌های سایر کشورها انجام داده مرور شود.

دبیرخانه حقوق بشر در دادگستری استان مرکزی مستقر می‌شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این همایش گفت: هفته دوم تیرماه تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی با شعار «تحریم، ترور و توحش» نامگذاری شده که با این عناوین ایجاد شده و ادامه پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: دبیرخانه حقوق بشر در دادگستری استان مرکزی مستقر می‌شود تا بتوان ایده‌ها و افکار و آرا صادر شده و مطالبات مردم و ملت را در این دبیرخانه دسته بندی و در حوزه حقوق بشر آمریکایی یک گام مؤثر برداشت.

وی بیان داشت: باید از ظرفیت تمام اقشار در استان مرکزی استفاده کرد تا هرکس به زبان، بیان و قلم خود بتواند بخشی از سیاهی‌ها و جنایت‌هایی که توسط رژیم جنایتکار بر بشر تحمیل شده معرفی شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز