خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان:

مسلمانان در هیچ کجای دنیا با ادیان الهی مقابله ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۶۰۵

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با اسقف اعظم بابگن چاریان، حضرت مسیح(علیه السلام) را پیامبر رحمت و عطوفت دانست و کسانی که به نام پیروی از آن حضرت در دنیا جنگ و خونریزی به پا می‌کنند را کافر برشمرد.

 به گزارش ایلنا از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اسقف اعظم بابکن چاریان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، رئیس هیات مذهبی، رئیس مجمع نمایندگان و رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه دستور دین ما این است که به همه انبیای الهی احترام بگذاریم، گفت: در واقع انبیای الهی، انبیای ما نیز هستند، همه پیروان انبیای الهی نیز مورد احترام ما هستند و اگر هم قرار به مباحثه باشد با استدلال با هم مباحثه خواهیم کرد و هیچگونه مقابله ای با هم نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان در هیچ کجای دنیا با ادیان الهی مقابله ندارند، اظهار کرد: مسلمانان هرگز اهل جنگ نیستند و همواره اهل صلح هستند و پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) نیز فرمودند که من مبعوث شدم برای مدارا با مردم همانگونه که به رسالت مبعوث شدم.

امام جمعه اصفهان گفت: اعتقاد ما مقابله با ادیان نیست و دستور دین اسلام این است که اسلام به زور نیست بلکه با استدلال است.

وی با بیان اینکه سران کفر که در دنیا جنگ و خونریزی به پا می‌کنند هیچکدام از انبیا و ادیان الهی را قبول ندارند، تصریح کرد: برخی در جهان خود را پیروان مسیحیت می‌دانند و ادعای مسیحیت می‌کنند اما ما آن‌ها را به عنوان مسیحی قبول نداریم چراکه خونریزی و جنگ به پا می‌کنند در حالی که حضرت مسیح (علیه السلام) پیامبر رحمت است و در بین همه پیامبران، به پیامبر عطوفت و مهربانی شهرت دارد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: ما کسانی که در دنیا جنگ راه می‌اندازند و خونریزی می‌کنند را نه به عنوان یهودی، نه به عنوان مسیحی و نه به عنوان مسلمان قبول نداریم و این‌ها کافر هستند.

وی افزود: بسیاری از جنگ افروزان و مستکبران عالم مدعی پیروی از دین مسیح هستند اما قطعاً حضرت مسیح از این‌ها راضی نیست.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شکر خدا ما با مسیحی‌های ایران و با مسیحی‌های دنیا که به معنای واقعی پیرو حضرت مسیح باشند دوست و رفیق هستیم و در کنار هم همراه با صلح زندگی می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: داعشی ها نیز خود را مسلمان می‌دانند اما ما آن‌ها را به هیچ عنوان مسلمان نمی‌دانیم بلکه داعش مزدور دشمن است و هیچ کدام از رفتار پلید آن‌ها به اسلام ارتباط ندارد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: توقع ما از آقایان اسقف و بزرگان مسیحیت این است که کسانی که ادعای مسیحیت می‌کنند اما به فرامین آن حضرت عمل نمی‌کنند را نصیحت کنند و بزرگی خود را نسبت به آن‌ها کنار نگذارند و اجازه ندهند که با اسم حضرت مسیح در سوریه و لبنان و عراق و بحرین دست به جنایت بزنند هر چند همه ما می دانیم این‌ها به هیچ مذهبی اعتقاد ندارند و اگر اعتقاد به حضرت مسیح داشتند، حداقل در روز تولد و سالگرد ولادت آن حضرت جنایت‌هایشان را متوقف می‌کردند  .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز