خبرگزاری کار ایران

93 قلم داروی غیرمجاز و مخدر از عطاری‌های استان‌مرکزی کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۶۳

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بازرسی از عطارهای استان مرکزی 93 قلم داروی غیرمجاز و مخدر کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم خدایی افزود: از 21 مورد بازرسی انجام شده، 77 قلم داروی غیرمجاز به ارزش 40 میلیون ریال و 16 قلم داروی مخدر به ارزش 90 میلیون ریال کشف و ضبط شد و همچنین 6 واحد عطاری با دستور مرجع قضایی مهر و موم شدند.

وی ادامه داد: هدف از این بازرسی‌ها بهبود سطح فنی واحدهای عرضه کننده در ارائه خدمات و کنترل و جلوگیری از توزیع فرآورده‌های دارویی به منظور جلوگیری از بروز عوارض دارویی حاصل از مصرف خودسرانه است.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: عرضه دارو و مواد غیربهداشتی توسط عطاری‌ها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که سلامت مصرف کنندگان را با تهدیدات جدی مواجه خواهد کرد.

خدایی تصریح کرد: در این بازرسی‌های وِیژه و مستمر که از عرضه کنندگان داروهای گیاهی و عطاری ها صورت گرفته، مواردی چون، اصالت، سلامت کالا و دارا بودن تأییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان «سیب سلامت»، عدم عرضه فرآورده‌های گیاهی و دارویی و مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد نظارت قرار گرفته است.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از هرگونه تخلفات در این عرصه از مردم درخواست می شود هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و به خصوص مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز