خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان مرکزی:

امور اداری معادن برای نخستین بار به شهرستان‌ها تفویض اختیار شد / 611 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان مرکزی فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۱۸۱

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: امور اداری معادن برای نخستین بار در کشور به شهرستان‌ها تفویض اختیار شده است و به صورت پایلوت در استان مرکزی اجرایی می‌شود. این فرآیند به منظور تسهیل در انجام امور معدن داران و بهره برداران معادن در استان و کاهش هزینه‌های جاری برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جودکی در جمع خبرنگاران، افزود: بر این اساس با توجه به انجام تمام امور اداری معادن در شهرستان ها و تفویض اختیار و تمام بهره‌برداران و فعالان بخش معدن، باید درخواست‌ها و موضوعات قابل پیگیری را به ادارات‌ صمت شهرستان‌ها ارجاع دهند.

وی ادامه داد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات، دوره‌های آموزشی متعدد به کارشناسان حوزه معدن در شهرستان‌ها داده شده و آمادگی لازم برای ارائه خدمات مطلوب به فعالان بخش معدن وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: حقوق دولتی واریزی معادن استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 112 درصد رشد داشته است.

جودکی تصریح کرد: همچنین 5 پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی 100 هزار تن ظرفیت استخراج، در سال جاری در استان مرکزی صادر شد که نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: 36 نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با 100 فقره و سنگ لاشه 98 فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تأکید کرد: اکنون 611 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 27 میلیون و 600 هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون و 350 هزار تن و با میزان سرمایه‌گذاری 7896 میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است.

جودکی با بیان اینکه از تعداد 611 معدن دارای پروانه در استان مرکزی 400 معدن فعال و 211 معدن غیرفعال است، ابراز داشت: 4770 نفر نیز در بخش معادن استان مرکزی به کار اشتغال دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز