خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران اعلام کرد:

کشف یک قلاده روباه آسیب‌دیده در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۷۷۲

این روباه بدلیل آسیب‌دیدگی و عدم توانایی رهاسازی در طبیعت پس از تیمار اولیه جهت مداوا به کلینیک تخصصی مراقبت از حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از کشف و زنده گیری یک قلاده روباه در منزلی در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین بازگیر با اعلام این خبر گفت: روز گذشته یک قلاده روباه مصدوم که در منزلی در سطح شهر تهران توسط ماموران آتش نشانی زنده گیری شده بود به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران تحویل داده شد.

وی ضمن قدردانی از اقدام شایسته ماموران آتش نشانی افزود: این روباه بدلیل آسیب دیدگی و عدم توانایی رهاسازی در طبیعت پس از تیمار اولیه جهت مداوا به کلینیک تخصصی مراقبت از حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

بازگیر به وجود صفت های ناپسند در داستان ها و ضرب المثل ها به این گونه اشاره کرد و اظهار داشت: عدم آگاهی مردم از نقش برجسته روباه در طبیعت به همراه برخی عقاید خرافی در خصوص دم و پوست این جانور مفید و زیبا و همچنین تفریحات ناسالم برخی از افراد باعثبروز مشکلاتی برای این گونه و آسیب رساندن به آن می شود.

وی در پایان از شهروندان خواست در مسیر حفاظت از سرمایه های ژنتیکی کشور یاور محیط بانان باشند و تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجه با مصدومیت و یا ورود حیات وحش به مناطق مسکونی موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند.

گفتنی است که این گونه با نام علمی Red Fox از خانواده سگ سانان بوده و در اکثر زیستگاه های کشور وجود دارد و مهم ترین نقش آن در طبیعت مهار جمعیت جوندگان و موش ها می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز