خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اجرایی شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

منابع انسانی کافی برای جلوگیری از شکار غیرمجاز در اختیار نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۹۶

برای فعالیت‌های فرهنگی و جلوگیری از شکار غیر مجاز، سازمان حفاظت از محیط زیست ابزار و منابع انسانی کافی را در اختیار ندارد، همچنین این سازمان نیاز دارد تا از کمک‌های دیگر نهاد‌ها از جمله نهادهای قضایی بیشتر بهره‌مند باشد.

رئیس اداره اجرایی شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به طرح‌های مطرح شده در مورد ممنوعیت شکار در کشور گفت: باید توجه داشت آن بخش از شکار که به حیات وحش آسیب می‌زند، شکار‌های دارای مجوز نیست، بلکه این شکار‌های غیر مجاز است که باعثنگرانی شده است.

رضا فرجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد مدت زمان لازم برای ممنوعیت شکار در کشور گفت: با توجه به پیچیدگی این بحثنیاز است که با در کنار هم قرار دادن نظرات متخصصان، شکارچیان قدیمی و نام آشنا، سمن‌های این حوزه و کار‌شناسان استان‌ها به جمع بندی مناسبی رسید.

وی ادامه داد: ۵ سال پیش در استان فارس به صورت پایلوت شکار ممنوع اعلام شد که اکنون اثرات و تبعات ممنوعیت شکار در این استان از جمله ضریب رشد تخلفات و درگیری‌ها بین محیط‌بانان و وضعیت حیات وحش این منطقه در حال بررسی است تا نتایج آن مورد استفاده قرار گیرد.

فرجی افزود: بحثفرهنگ‌سازی در مورد شکار مسائه‌ای حیاتی است زیرا آنچه به حیات وحش آسیب می‌زند شکار نیست بلکه شکار غیر مجاز است که در بحثممنوعیت شکار باید در نظر گرفته شود.

رئیس اداره اجرایی شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: هنوز بخشی از جوامع محلی کشور از طریق شکار امرار معاش می‌کنند بنابراین اولین قدم برای حمایت از حیات وحش و جلب مشارکت مثبت مردم حل مشکل امرار معاش این افراد و ارائه را‌ه‌های جایگزین برای آنهاست.

وی تصریح کرد: برای فعالیت‌های فرهنگی و جلوگیری از شکار غیر مجاز، سازمان حفاظت از محیط زیست ابزار و منابع انسانی کافی را در اختیار ندارد، همچنین این سازمان نیاز دارد تا از کمک‌های دیگر نهاد‌ها از جمله نهادهای قضایی بیشتر بهره‌مند باشد.

وی با تاکید براینکه میزان شکارهای غیر مجاز با شکارهای مجاز قابل مقایسه نیست، گفت: سال گذشته تعداد پروانه‌های صادر شده برای شکار انواع چهارپایان قابل شکار در کشور زیر ۳۰۰ پروانه بوده، در حالی که میزان شکار غیر مجاز چندین برابر این تعداد است.

فرجی افزود: قطعا این میزان شکار غیر مجاز به حیات وحش آسیب خواهد زد در حالی که شکار مجاز همانطور که در کنوانسیون‌های بین المللی نیز مطرح شده ضرری برای حیات وحش ندارد.

رئیس اداره اجرایی شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به اینکه آیا این امکان وجود داردکه برای هر منطقه و یا استان مدت زمان خاصی برای ممنوعیت شکار در نظر گرفته شود، گفت: این احتمال وجود دارد، ما در حال بررسی تمامی راه حل‌ها و نظرات کار‌شناسی هستیم اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز