خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه خبرداد:

نصب و لایروبی آبشخورهای حیات وحش در منطقه «کاوه ده»

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۴۴

منطقه شکار ممنوع «کاوه ده» با وسعتی بیش از ۷۴ هزار هکتار دارای گونه‌های متنوع و با ارزش جانوری نظیر پلنگ، خرس، قوچ، می‌ش، کل، بز، روباه وکبک است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تامین آب مورد نیاز حیات وحش شهرستان در منطقه شکار ممنوع «کاوه ده» با تلاش محیط بانان و همکاری برخی باغداران محلی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا کرمی با اعلام این خبر گفت: منطقه شکار ممنوع «کاوه ده» با وسعتی بیش از ۷۴ هزار هکتار دارای گونه‌های متنوع و با ارزش جانوری نظیر پلنگ، خرس، قوچ، می‌ش، کل، بز، روباه و کبک است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بروز خشکسالی در سال جاری، بسیاری از چشمه سار‌ها در این منطقه خشک شده‌اند، افزود: به همین دلیل بسیاری از گونه‌های حیات وحش به سوی پایین دست رودخانه‌ها و حاشیه روستا‌ها کشیده شده‌اند.

کرمی اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد سودجو، فرصت طلب یا ناآگاه ممکن است در این شرایط به حیات وحش منطقه آسیب وارد کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طی ماه‌های گذشته با لایروبی آبشخورهای منطقه، نصب آبشخورهای گالوانیزه و همچنین پمپاژ آب از برخی چاه‌ها با همکاری باغداران محلی نسبت به تامین آب حیات وحش اقدام کرده است.

وی در پایان ابراز امیداری کرد تا با این اقدام و تامین آب مورد نیاز حیات وحش، از آسیب‌های بعدی به حیوانات توسط سوداگران حیات وحش و مردم نا‌آگاه جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز