خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد داد:

پی‌گیری فرهنگ ایرانی در معماری مدرن

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۵۵

«اگر بنیان دیدگاه‌های ما در قالب معماری و طرح تبدیل شود، ناخوادآگاه جلوه‌هایی از گرایش‌های مردمی را از دیگر ملل می‌تواند متوجه خود کند که بسیار امری شایسته و حائز اهمیت است.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق صنعت توریسم هم باید سرمایه‌گذاران را حمایت کرد و هم از سویی، خاستگاه، فرهنگ و تفکر ایرانی خود را در معماری مدرن نیز تعقیب کنیم.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا خصوصی ثانی اظهار کرد: یکی از عناصر مهم برای شناخت یک ملت، معماری موجود و طراحی آن در صنعت ساختمان است که می‌تواند ملل مختلف دنیا را متوجه خود کند. این یعنی اگر بنیان دیدگاه‌های ما در قالب معماری و طرح تبدیل شود، ناخوادآگاه جلوه‌هایی از گرایش‌های مردمی را از دیگر ملل می‌تواند متوجه خود کند که بسیار امری شایسته و حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری یکی از ملزومات توسعه صنعت توریسم در بخش معماری به شمار می‌رود، گفت: در وهله نخست باید برای سرمایه‌گذاران در زمینه سرمایه گذاری در این بخش ایجاد اعتماد و حمایت انجام پذیرد چراکه این اعتماد سبب ایجاد بنیه‌های اقتصادی محکم و تحرک اقتصادی هر چه بیشتر می‌شود.

خصوصی‌ثانی تاکید کرد: هم معماری اصیل ایرانی و اسلامی و بناهای تاریخی فاخر و هم شهرسازی مدرن در بحثمعماری و توریسم جایگاه ویژه خود را دارند، اما امروز آنچه در جذب توریسم مورد توجه بوده خاستگاه، فرهنگ و تفکر ایرانی و اسلامی در قالب معماری نوین است. درمجموع برای رونق صنعت توریسم هم باید سرمایه‌گذاران را حمایت کرد و هم از سویی، خاستگاه، فرهنگ و تفکر ایرانی خود را در معماری مدرن نیز تعقیب کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مزایای اقتصادی توسعه صنعت توریسم تاکید کرد: هیچ بنایی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه عواملی در آن دخیل باشند. نیروی انسانی، طرح و نقشه، مشاوران و مهندسان، شرکت‌های دانش بنیان، نیروهای خلاق، گروه‌های علمی از جمله بخش‌هایی است که به واسطه معماری اشتغالزایی را رونق می‌دهد و پس از ساخت بنا نیز با ورود گردشگر افزایش مترجمان برای گردشگران خارجی، اسکان، حمل و نقل و مواردی دیگر نیز به نوعی همراه با اشتغالزایی، سودآوری و ارزآوری فراوان دارد. امیدواریم برگزاری دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم در مشهد مقدس سبب دستاوردهای علمی و عملی در عصه معماری و جذب گردشگر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز