خبرگزاری کار ایران

بازگرداندن ۳ زائر ایرانی از مدینه بدلیل همراه نداشتن گذرنامه

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۸۴

۳ زائر ایرانی یکی از کاروان‌های عمره که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت برای بجا آوردن عمره مفرده عازم عربستان شده بودند، هنگام کنترل گذرنامه در فرودگاه مدینه متوجه جاماندن گذرنامه‌شان در هواپیما می‌شوند و پس از اطلاع این موضوع به مسئولان کاروان، همکاران واحد امداد و نیروهای ایرانی مستقر در فرودگاه مدینه وارد عمل شده لکن علی رغم تلاش و جستجوی فراوان موفق به یافتن گذرنامه‌های این زائران نمی‌شوند و ناچاراً این سه زائر به کشور بازگردانده می‌شوند.

جا ماندن گذرنامه ۳ زائر ایرانی عمره در هواپیما و همراه نداشتن گذرنامه هنگام ورود به فرودگاه مدینه منوره، مانع ورود آن‌ها به این شهر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، ۳ نفر از زائران ایرانی عمره مفرده هنگام کنترل گذرنامه زائران در فرودگاه مدینه متوجه شدند که گذرنامه‌های خود را در هواپیما جا گذاشته‌اند و این موضوع را به مسئولان کاروان و همکاران واحد امداد ستاد مدینه منوره مستقر در فرودگاه مدینه انتقال می‌دهند.

بر اساس این گزارش، مسئولان واحد امداد و پیگیری ستاد مدینه، موضوع را پیگیری کرده ولی متأسفانه موفق به یافتن گذرنامه این ۳ زائر ایرانی نمی‌شوند و از آنجایی که مجوز ورود به هر کشوری روادید الصاق شده بر گذرنامه افراد است، متأسفانه علی رغم پیگیری‌های فراوان این سه زائر ایرانی به کشور بازگردانده می‌شوند.

جواد دانشیار، معاون دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان در این خصوص گفت: ۳ زائر ایرانی یکی از کاروان‌های عمره که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت برای بجا آوردن عمره مفرده عازم عربستان شده بودند، هنگام کنترل گذرنامه در فرودگاه مدینه متوجه جاماندن گذرنامه‌شان در هواپیما می‌شوند و پس از اطلاع این موضوع به مسئولان کاروان، همکاران واحد امداد و نیروهای ایرانی مستقر در فرودگاه مدینه وارد عمل شده لکن علی رغم تلاش و جستجوی فراوان موفق به یافتن گذرنامه‌های این زائران نمی‌شوند و ناچاراً این سه زائر به کشور بازگردانده می‌شوند.

سازمان حج و زیارت به مدیران و مسئولان کاروان‌ها توصیه کرد پیش از عزیمت به سفر نکات و تذکرات لازم و ضروری را به زائران عمره گزار گوشزد کنند.

سازمان حج و زیارت به عمره گزاران ایرانی توصیه کرد: از آنجایی که هنگام ورود به کشور عربستان گذرنامه و ویزای زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه کنترل و مهر ورود به آن کشور در گذرنامه‌ها زده می‌شود، گذرنامه زائران در دست آنان باشد و از قرار دادن گذرنامه در ساک و چمدان جداً خودداری کنند.

گذرنامه زائران ایرانی هنگام عزیمت به عربستان یک بار توسط پلیس مستقر در فرودگاه‌های کشور و بار دیگر هنگام ورود به عربستان در فرودگاه‌های مدینه منوره و جده و هنگام بازگشت به کشور در فرودگاه جده و هنگام ورود به ایران در فرودگاه‌های کشور کنترل می‌شود.

از این رو لازم است زائران در موارد یاد شده حتماً گذرنامه خود را در دسترس داشته باشند تا با مشکل و معطلی مواجه نشوند.

لازم است زائران ایرانی در خصوص درج مهر ورود و خروج در گذرنامه‌هایشان در فرودگاه‌های ایران و عربستان هنگام عزیمت به عربستان و بازگشت به کشور دقت کافی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز