خبرگزاری کار ایران

به بهانه نجات این حیوان توسط محیط‌بانان لرستانی:

آشنایی با جوجه‌تیغی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۶۶

«با همکاری محیطبانان منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد جوجه تیغی در دامان طبیعت زیبای سفید کوه‌‌ رها سازی شد.»

رییس اداره نظارت بر حیات وحش لرستان گفت: یک قلاده جوجه تیغی تیمار شده در طبیعت لرستان‌‌ رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، این فعال محیط زیست در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: یک قلاده جوجه تیغی کوچک بعد از چند روز نگهداری و تیمار و اطمینان از سلامت‌اش، جهت‌‌ رها سازی به منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد انتقال داده شد.

«علی بابایی» رهاسازی جوجه تیغی را اینگونه توصیف می‌کند: با همکاری محیطبانان منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد جوجه تیغی در دامان طبیعت زیبای سفید کوه‌‌ رها سازی شد.

شناخت جوجه تیغی ایرانی

این نوع جوجه تیغی جانوری که نمونه‌ای از آن در سفید کوه خرم آباد زندگی می‌کند، بسیار کوچک از راسته جوندگان همه چیز خوار و از راسته پستانداران حشره خوار است.

این حیوان کوچک، ظاهری همانند موش دارد و اغلب زندگی شب زی با رژیم غذایی حشره خواری خو گرفته است و خارهایی بر پشتش دارد که از خود دفاع می‌کند اما بر خلاف باور عمومی سمی نیستند.

شکارچی و دشمن طبیعی جوجه‌تیغی در حیات وحش استان لرستان جغد، راسو، روباه، گرگ، گورکن و خدنگ است. مکانیسم دفاعی جوجه تیغی در هنگام خطر این است که خود را بصورت گلوله در می‌آورد.

جوجه‌تیغی نیز برای بقا از حشرات، حلزون، لارو، مارمولک و تخم پرندگان تغذیه می‌کند.

اندازه متوسط جوجه تیغی ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر و دارای حس شامه بسیار قوی است که می‌تواند شکار خود را از نقاط مختلف تشخیص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز