خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترپایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست:

نظامنامه جامع پایش محیط زیست کشور تدوین می‌شود

کد خبر : ۱۴۲۴۵۲

در جهت افزایش نظارت بر عملکرد آزمایشگاههای معتمد تغییراتی در شیوه نامه انضباطی آزمایشگاههای معتمد و نحوه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته که از طریق پورتال معاونت انسانی و دفتر پایش اطلاع رسانی خواهد شد.

ایلنا: مدیرکل دفترپایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین نظامنامه جامع پایش محیط زیست در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، " شینا انصاری " با اشاره به آنکه مدیریت، پایش و کنترل آلاینده‌های زیست محیطی از راهبردهای کلان زیست محیطی است تصریح کرد: تعیین اهداف کلان پایش آلودگی‌های محیط زیست بر اساس قوانین برنامه‌ای کشور و سایر قوانین موضوعه، ترسیم اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با اولویت بندی و به تفکیک بخش‌های مختلف منابع تحت پایش و پیش بینی و تهیه برنامه عملیاتی از اهداف تدوین نظامنامه جامع پایش محیط زیست است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر گفت؛ شناخت وضع موجود در زمینه پایش‌های زیست محیطی همراه با شناسایی چالش‌ها و کمبود‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها بخصوص توانمندی‌های پایش‌های سازمانی و فراسازمانی از موارد مهم در تهیه نظامنامه جامع پایش هست.

وی اظهار داشت: ایجاد سیستمهای اطلاعاتی پایش آلودگی، خود اظهاری در پایش آلودگی، ایجاد سیستمهای پایش لحظه‌ای و پایش آلودگی‌ها درخارج از خوداظهاری می‌تواند ضمن جلوگیری از پراکندگی پایش‌ها و موازی کاری‌ها موجب ایجاد تجمیع، پردازش و تحلیل سریع‌تر داده‌ها و اطلاع رسانی و اقدام موثر‌تر در مواجهه و کنترل آلودگی‌ها شود.

انصاری با اشاره به فعالیت ۳۸۵ آزمایشگاه معتمد محیط زیست در سطح کشور در مورد تغییرات اعمال شده در شیوه نامه آزمایشگاههای معتمد افزود: در جهت افزایش نظارت بر عملکرد آزمایشگاههای معتمد تغییراتی در شیوه نامه انضباطی آزمایشگاههای معتمد و نحوه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته که از طریق پورتال معاونت انسانی و دفتر پایش اطلاع رسانی خواهد شد.

وی کاهش مدت زمان اعتبار گواهینامه‌ها به دو سال، افزایش حداقل زمان تعلیق برای آزمایشگاهای متخلف به ۶ ماه و حداقل مدت زمان ابطال گواهینامه به دو سال را از تغییرات اعمال شده در بازنگری شیوه نامه برشمرد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر با توجه به به روز نبودن تعرفه خدمات آزمایشگاهی از سال ۱۳۸۴ تاکنون خاطرنشان کرد که این موضوع طی جلسات کار‌شناسی مورد بررسی قرار گرفته و به زودی پیش نویس نهایی شده از سوی معاونت انسانی به مراجع ذیربط برای تصویب ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز