خبرگزاری کار ایران

عباسپور؛

نمایشگاه محیط زیست فرصت مناسبی برای ارایه آخرین فناوری‌های زیست محیطی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۷۰

بهتر است تمام زوایای زیست محیطی و خطرات ناشی از عدم توجه به آن به روشنی ارایه شود؛ به عنوان مثال اگر می‌گوییم در جنگل ابر جاده‌ای احداثنشود، در نمایشگاه محیط زیست با ارایه دلیل، نتایج مخرب آن گوشزد شود، یا آموزش داده شود که احداثمعدن در مناطق حفاظت شده چه خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

ایلنا: استاد دانشگاه و مشاور زیست محیطی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری نمایشگاه محیط زیست فرصت مناسبی برای ارایه آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای زیست محیطی برای بخش‌های مختلف جامعه به ویژه عموم مردم است.

به گزارش ایلنا، " مجید عباسپور " تاکید کرد: قطعا طراحی صحیح برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در ارتقای فرهنگ زیست محیطی جامعه داشته باشد و به دنبال آن شاهد حفظ محیط زیست و محفوظ نگه داشتن آن برای نسل‌های بعدی خواهیم بود.

عباسپور با بیان اینکه با توجه به اینکه موضوع محیط زیست یک مقوله وسیع ملی و حتی جهانی است اظهار داشت: از این روز برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی زیست محیطی نه فقط در تهران بلکه در سراسر کشور در ارتقای فرهنگ عمومی زیست محیطی بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: از برگزار کنندگان این نمایشگاه‌ها انتظار می‌رود تا در آن به درستی به مقوله مختلف زیست محیطی مانند حفاظت از آب، خاک، هوا و حفظ تنوع زیستی پرداخته شود و فناوری نوین در این زمینه‌ها به نحو مطلوب و همه فهمی ارایه و در معرض دید عموم قرار گیرد.

عباسپور تصریح کرد: بدون شک اگر این مفاهیم صحیح و به درستی ارایه شوند نمایشگاه به هدف خود که‌‌ همان ارتقای فرهنگ زیست محیطی در جامعه است، خواهد رسید.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بهتر است تمام زوایای زیست محیطی و خطرات ناشی از عدم توجه به آن به روشنی ارایه شود؛ به عنوان مثال اگر می‌گوییم در جنگل ابر جاده‌ای احداثنشود، در این نمایشگاه با ارایه دلیل، نتایج مخرب آن گوشزد شود، یا آموزش داده شود که احداثمعدن در مناطق حفاظت شده چه خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

مشاور زیست محیطی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروزه خطراتی که محیط زیست و منابع طبیعی کشور با آن مواجه است بسیار زیاد است از این رو آشنا کردن نسل امروزی و حتی مسوولان این عرصه با خطرات از بین رفتن عرصه‌های طبیعی جزو وظایف دست اندرکاران عرصه زیست محیطی است که از فرصت برگزاری نمایشگاه تخصصی محیط زیست می‌توانند برای رسیدن به این هدف به نحو مطلوبی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تمام این اهداف زمانی میسر خواهد شد که برنامه ریزی درستی برای برگزاری نمایشگاه ترتیب داده شود و مفاهیم زیست محیطی به صورت قابل فهم به عموم نشان داده شود که در این صورت بدون شک مثمر ثمر خواهد بود.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور سازمان‌ها، نهاد‌ها، تشکل‌های مردمی زیست محیطی و صنایع و شرکت‌های مرتبط با محیط زیست با شعار اقتاد سبز کلید توسعه پایدار از ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز