خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد جهانی انرژی:

حل مشکل آلودگی هوای تهران نیازمند برنامه‌ای ۱۰ ساله است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۸۲

در تهران هر روزه میلیون‌ها ماشین تردد می‌کنند که بنزین مصرفی این اتومبیل‌ها دارای گوگرد است. همین طور جدید‌ترین تکنولوژی موتورهای خودرو نیزدر ایران به کارگرفته نمی‌شود.

ایلنا: رئیس بنیاد جهانی انرژی ضمن بیان اینکه تغییر در سیستم گرمایشی خانه ها می تواند در بهبود آلودگی هوا ی تهران تا ۸۰ درصد موثر باشد، گفت: حل مشکل آلودگی هوای تهران نیازمند برنامه‌ای ۱۰ ساله است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ولفگانگ نیومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی که برای اهدای جایزهٔ جهانی محیط زیست به معصومه ابتکار، به ایران آمده است؛ درمورد دلیل وجود مشکل آلودگی هوای شهر تهران گفت: دلیل اصلی آلودگی هوا در این شهر به خاطر قرار گرفتن تهران در حالتی دره مانند است. سیستم گرمایشی خانه‌ها نیز در این شهر مناسب نیست در حالی که امکان صرفه جویی انرژی تا هشتاد درصد در این زمینه وجود دارد. در نتیجه به همین نسبت آلودگی هوا نیز می‌تواند کاهش پیدا کند.

وی افزود: در تهران هر روزه میلیون‌ها ماشین تردد می‌کنند که بنزین مصرفی این اتومبیل‌ها دارای گوگرد است. همین طور جدید‌ترین تکنولوژی موتورهای خودرو نیز در ایران به کار گرفته نمی‌شود.

نیومن ادامه داد: در یک برنامه ده ساله می‌توان تغییراتی بنیادی برای بهبود آلودگی هوای تهران ایجاد کرد. ما در سی سال گذشته برای کاهش آلودگی هوا در اروپا تکنولوژی‌های زیادی را ایجاد کردیم که تنها ۳۰ یا ۴۰ درصد آن مفید واقع شده است و امیدواریم که همین ۳۰ یا ۴۰ درصد را نیز بتوانیم به ایران بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز