خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۱۷ ربیع الاول؛

مراسم رونمایی از ضریح ابراهیم بن مجاب در اراک در ایام میلاد نبی اکرم برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۶

امامزاده ابراهیم مجاب(ع) از نوادگان امام موسی‌بن‌جعفر(ع) و فرزند امام‌زاده محمد عابد(ع) است و مزار ایشان در رواق غربی حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع)، بخش زیارتی بانوان واقع شده است.

ایلنا: همزمان با ۱۷ ربیع الاول مراسم رونمایی از ضریح ابراهیم بن مجاب در اراک در ایام میلاد نبی اکرم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، " پلارک " در این باره اظهار داشت: ضریح ابراهیم بن مجاب همزمان با میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور مقامات ایرانی و عراقی و مسئولین حرم مطهر حسینی در اراک رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت این ضریح مطهر به مساحت ۵۵ / ۱۷ متر مربع از سال گذشته و توسط هنرمندان از استانهای مختلف کشور در شهر اراک آغاز شده بود و در مهر ماه سال جاری تکمیل شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در مورد سایر مشخصات ضریح گفت: وزن کل ضریح مطهر حدود ۶ تن است که شامل ۹ پنجره و یک درب می‌باشد. جنس چوب آن از ساج است و با قطعات قلمزنی نقره و مس با آبکاری طلا پوشیده خواهد شد. وزن نقره مصرفی در این اثر ۱۱۵۰ کیلوگرم است.

پلارک درباره برنامه انتقال و نصب این ضریح گفت: پس از رونمایی و بازدید مردمی ۱۰ روزه قطعات ضریح باز شده پس از بسته بندی به کربلا ارسال خواهدشد که پیش بینی ما برای نصب آن حدود یک ماه خواهد بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: قصد داریم همزمان با رونمایی از ضریح، از پرده مضجع مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) که توسط بانوان اصفهانی تهیه و دوخته شده است نیز رونمایی کرده و تحویل مسئولین حرم مطهر سیدو سالار شهیدان دهیم.

در پایان یادآور می‌شود: امامزاده ابراهیم مجاب(ع) از نوادگان امام موسی‌بن‌جعفر(ع) و فرزند امام‌زاده محمد عابد(ع) است و مزار ایشان در رواق غربی حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع)، بخش زیارتی بانوان واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز