خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۲ پلنگ توسط چوپان در جنگل

کد خبر : ۱۳۳۵۶۷

یک رأس بره آهوی چهارساله از منزل یک متخلف شکار و صید در نیشابور کشف شد / مأموران یگان حفاظت نیشابور درمعیت فرماندهی پلیس آگاهی شهرستان به محل عزیمت و در پی بازرسی از منزل متخلف یک رأس بره آهوی چهارساله و نیز دو قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

ایلنا: یک چوپان در جنوب کشور وقتی در مرتع گوسفندان خود را به چرا برده بود متوجه حضور ۲ پلنگ جوان می شود. این گزارش موجب شد تا دوربینهای کار گذاشته شده در منطقه پلنگ ها را بعد از یک ماه شکار کنند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد علیپور رئیس حفاظت محیط زیست سرخس اعلام کرد: به دنبال گزارشات چوپانان و محیط بانان مبنی بر مشاهده پلنگ، پایش و بررسی منطقه را آغاز و در کنار یکی از چشمه ها به علائمی از حضور پلنگ از جمله ردپا و سرگین برخورد نموده و در کنار همان چشمه دوربین گذاری شد و پس از گذشت یک ماه درحالیکه امیدها برای مستند سازی حضور پلنگ در منطقه کمرنگ شده بودند، در سرکشی مجدد به دوربین یاد شده، متوجه شدیم به فاصله حدود ۲ ساعت از ۲ قلاده پلنگ تصویربرداری شده است.

وی گفت: این دو قلاده پلنگ شامل یک پلنگ نر و بزرگ جثه که در ساعت ۸:۳۵ در مسیر عبور به سمت پایین دره از جلوی دوربین عبور کرده و یک پلنگ جوان و احتمالا ماده است که در ساعت۱۰:۵۱ همان روز در مسیر مخالف و به سمت بالای دره حرکت بوده است و این نخستین باری است که در حوزه شهرستان سرخس از پلنگ ایرانی بصورت مستند تصویربرداری شده است و نکته جالب توجه اینجاست که پس از مدتها که هیچ تصویر مستندی از حضور پلنگ در حوزه این شهرستان وجود نداشت در یک روز، در یک نقطه و به فاصله کمتر از ۳ ساعت از ۲ قلاده پلنگ ایرانی تصویربرداری شده است.

همچنین محمد مهدی نوربخش رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور از کشف یک رأس بره آهوی چهارساله از منزل یک متخلف شکار و صید دراین شهرستان خبرداده و گفته: بر اساس گزارشات مردمی مبنی بر نگهداری غیر مجاز آهو در یک منزل، مأموران یگان حفاظت نیشابور درمعیت فرماندهی پلیس آگاهی شهرستان به محل عزیمت و در پی بازرسی از منزل متخلف یاد شده، یک رأس بره آهوی چهارساله و نیز دو قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور با اشاره به معرفی متخلف به مراجع قضایی، گفته است: حسب ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید، خرید و فروش، عرضه و نگهداری و حمل و صدور کلیه جانوران وحشی زنده یا کشته بدون تحصیل پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز