خبرگزاری کار ایران

در صورت همکاری کشور عربستان برای نخستین بار انجام می‌شود؛

اعزام عمره‌گذاران در ماه صفر / تدوین دستورالعمل انتقال فیش عمره

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۰۳

از ۱۵ صفر، اول دی ماه امسال، نخستین گروه اعزامی به حج عمره اعزام خواهند شد / ثبت‌نام کاروان‌های حج عمره از ۶ آذر ماه در ۱۸ استان به مدت یک هفته انجام می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که با همکاری کشور عربستان برای نخستین بار عمره‌گذاران ایرانی در ماه صفر(۱۵ صفر) به مراسم معنوی حج اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سعید اوحدی " در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری، مراجع اعظام و زائرین حج تمتع امسال از خدمات ارائه شده موسم حج رضایت نسبی داشتند، اظهار کرد: در فرصتی که در موسم حج برایمان پیش آمد کارگروهی به منظور عمره ۹۲ – ۹۳ برگزار شد. در راستای تعاملات صورت گرفته با کشور عربستان موفق شدیم ظرفیت عمره ۹۲ – ۹۳ را ۶۳ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم در عمره امسال ۸۵۰ هزار نفر را به سرزمین وحی اعزام کنیم، تأکید کرد: دارندگان اولویت‌های ۱ تا ۳۰۰ بانک ملت در ثبت‌نام عمومی ۱۳۸۷و دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی ثبت نامی تا پنجم فروردین ۸۶ که کارت ثبت‌نامی جدید در دست دارند امسال به حج عمره اعزام می‌شوند البته۱۶۰ هزار فیش داریم که هنوز دارندگان آن برای اعزام مراجعه نکرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برای نخستین بار در ماه صفر اعزامی به حج عمره خواهیم داشت، تاکید کرد: در صورت همکاری کشور عربستان و باز کردن ویزای الکترونیکی از اول صفر همکاری لازم را برای اعزان زائرین عمره فراهم خواهم شد تا در ۱۵ صفر، اول دی ماه امسال، نخستین گروه اعزامی به حج عمره را داشته باشیم.

اوحدی همچنین از آغاز ثبت‌نام کاروان‌های حج عمره از ۶ آذر ماه در ۱۸ استان به مدت یک هفته خبر داد و گفت: از ساعت ۸ صبح چهارشنبه این هفته علاقمندان به ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به یکی از دفا‌تر خدمات زیارتی ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: ۷ آذر ماه ثبت‌نام در ۱۰ استان دیگر ادامه خواهد داشت و برای چهار استان قم، تهران، قزوین و البرز نیز ثبت‌نام‌ها از ۸ آذر ماه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فعلاً بر اساس سیاست‌های موجود ثبت‌نامی برای حج تمتع و عمره در دستور کار نداریم، ادامه داد: ‌ مدت زمان عمره ۹۲-۹۳،۱۰ روزه خواهد بود پیش از این عمره‌گذاران در مدت ۱۲ روز به حج اعزام می‌شدند که در راستای افزایش ظرفیت اعزامی تعداد آن به ۱۰ روز کاهش یافته است.

اوحدی با اشاره به اینکه در کارگروه‌های تخصصی مسکن مورد نیاز برای عمره و تمتع سال آینده اجازه شد، گفت: ‌ در همین راستا ۶۰ ملیون ریال صعودی صرفه‌جویی شد به طوری در بخش تمتع ۳۳ میلیون صعودی و در بخش عمره بیش از ۲۵ میلیون صعودی صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه تعاملاتی که با شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و ماهان داشتیم موفق شدیم هزینه بلیت را در سال جاری برای عمره گزاران ۵ درصد کاهش دهیم البته در مورد هواپیمای صعودی تنها پیشنهاد داده‌ایم که قیمت همانند سال گذشته باشد اما با این حال این هواپیمایی درخواست افزایش ۳۵ دلار بر روی بلیت را داشته است که ما هنوز موافقت نکرده‌ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال تعداد کاروان‌هایمان برای عمره مفرده بیش از ۵ هزار کاروان خواهد بود ابراز امیدواری کرد که با همکاری کشور عربستان، تعداد عمره گذاران تا سقف ۹۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

اوحدی با بیان اینکه برای اعزام عمره گزاران سه دوره ویژه(عادی، ایام نوروز و ایام رجب، شعبان و رمضان) و شش گروه قیمتی داریم گفت: در همین راستا در مرحله اول یعنی اعزام گروه عادی به نسبت سال گذشته شاهد کاهش قیمت ۶ / ۱۵ هستیم در حالی که سال گذشته در مقایسه با سال ۹۰ قیمت‌ها ۳۶ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: در بخش گروه ویژه یعنی ایام نوروز و سه ماه رجب، شعبان و رمضان نیز در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۴ / ۱۱ درصدی هستیم در حالی که در سال گذشته قیمت‌ها در این بخش در مقایسه با سال ۹۰،۳۳ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره اختصاص سود به سپرده گذاران حج تمتع و عمره گفت: هم اکنون ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سپرده گذاری‌هایی در دو بانک ملی و ملت داشتند همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز برای حج تمتمع در بانک ملی سپرده گذاری کرده‌اند.

با رئیس بانک مرکزی وارد مذاکره شده‌ایم و قرار است متناسب با سود بانک مرکزی سپرده آن‌ها سودی تعلق گیرد.

اوحدی با بیان اینکه فرصت لازم برای این مساله برای عمره امسال وجود ندارد ابراز امیدواری کرد که در صورتی برای سپرده عمره گذاران در بانک سودی را تخصییص دهند جتما به آن‌ها پرداخت شود.

وی درباره حضور بخش خصوصی در موسم حج و عمره نیز گفت: براساس مصوبه شورای عالی حج به دستور مقام معظم رهبری تمامی فعالیت‌های اصلی تمتع و عمره توسط سازمان حج انجام می‌شود در حالی که در مورد عتبات صد در صد بخش خصوصی برنامه ریز است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه معدل تاخیر رفت و برگشت در مراسم حج امسال ۱۱ دقیقه بوده است درباره اعزام عمره گذاران از فرودگاه امام خمینی گفت: با جمع بندی‌های صورت گرفته نمی‌توان عمره گزاران را که ۴۰ درصد پرواز‌ها از طریق مهرآباد انجام می‌شود را به فرودگاه امام خمینی انتقال داد از این رو امسال نیز از فرودگاه مهرآباد عمره گزاران اعزام می‌شوند.

اوحدی از تدوین دستور العمل انتقال فیش عمره خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته امکان انتقال فیش عمره فقط به بستگان سببی و نسبی ممکن بود اما با تدوین این دستورالعمل براساس مصوبه شورای عالی حج در کمیته‌ای، موضوع انتقال فیش‌ها رسیدگی می‌شود.

وی تاکید کرد: سازمان حج تعیین کننده قیمت‌ها نیست اما تمام تلاش خود را در سال‌های گذشته بر این گذاشته تا بازار دلال‌ها در بحثانتقال فیش‌ها دچار رکود شود. البته بدنبال آن هستیم تا افرادی که به هر دلیلی دیگر نمی‌توانند به حج اعزام شوند فیش خود را منتقل کنند.

اوحدی از عمره گزاران خواست تنها از طریق کانال‌های اعلام شده به ثبت نام و خرید حج عمره مبادرت کنند و گفت: خوشبختانه در عمره مفرده سابقه آن را نداشتیم که عمره گزار به دلیل مشکل ویزایی به کشور برگشت داده شود از این رو از آن‌ها می‌خواهیم که از طریق دفا‌تر اعلام شده نه جراید روزنامه‌ها نسبت به خرید فیش حج عمره اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره چرایی عدم پرداخت ما به التفاوت برخی از کاروان‌ها نیز گفت: به همه زائرین این مبلغ پرداخت شد فقط عده‌ای که جزو خانواده شهدا، ایثارگر و جانباز بودند به دلیل از استفاده از سهمیه سود پرداخت نشد اما عده‌ای از این خانواده‌ها که در سال ۷۶ سپرده گذاشته بودند سودشان را دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز