خبرگزاری کار ایران

بخت‌های میزبانی در جام‌ملت‌ها؛

ترابیان: باید با آسیایی‌ها لابی کنیم / امارات جدی‌ترین رقیب ایران

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۵۰

برزیل با وجود بدهی‌های سنگین تنها از طریق میزبانی جام ملت‌ها توانست به ۲۳ میلیارد دلار درآمد خالص دست یابد که این رقم در ابعاد کمتری می‌تواند با میزبانی جام ملت‌های آسیا برای ایران محقق شود.

رئیس پیشین کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال بابیان اینکه کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ برای کشورمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، تاکید کرد: این میزبانی از نظر سیاسی و اقتصادی دستاوردهای بسیاری برای ایران خواهد داشت.

عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: میزبانی این رقابت‌ها با عثمی‌شود توانمندی‌های ایران به رخ دنیا کشیده شود و اخبار این رویداد مهم نزدیک به ۳ هفته روی آنتن آسیا و جهان باشد.

وی افزود: در شرایطی که هجمه بسیاری نسبت به کشورمان مبنی بر اینکه ایران جای امنی نیست، وجود دارد ولی این میزبانی ثابت خواهد کرد که طرح این‌گونه مسائل تنها جوسازی علیه کشورمان است و می‌توانیم از این طریق حقانیت و شایستگی مردم کشورمان را ثابت کنیم.

ترابیان با بیان اینکه ایران از پتانسیل بالایی در میزبانی مسابقات قاره‌ای برخوردار است، اظهار داشت: کشورمان به لحاظ نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری توانایی‌های بالایی دارد، ضمن اینکه در صورتی که امکانات سخت‌افزاری ما مناسب نباشد می‌توانیم با کمک‌هایی که از طریق AFC برای میزبانی دریافت می‌کنیم نسبت به ساخت استادیوم‌های جدید و تهیه زیر ساخت‌های مناسب اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه برزیل در جام‌جهانی اخیر تنها ۵ ورزشگاه استاندارد و صاحب امکانات مناسب را در اختیار داشت، یادآور شد: فیفا با کمک‌هایی که به این کشور انجام داد باعثشد این کشور ۷ ورزشگاه جدید را برای میزبانی جام‌جهانی بسازد و به بهره‌برداری برساند.

رئیس پیشین کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کسب میزبانی جام ملت‌ها از نظر جذب تروریست، درآمدزایی، هتلنیگ و ترانسفر برای کشورمان رونق ویژه‌ای را ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: کشور برزیل با وجود بدهی‌های سنگین تنها از طریق میزبانی جام جهانی توانست به ۲۳ میلیارد دلار درآمد سود خالص دست یابد که این رقم در ابعاد کمتری می‌تواند با میزبانی جام ملت‌های آسیا برای ایران محقق شود.

ترابیان با بیان اینکه برای کسب میزبانی باید با کشورهای آسیایی لابی کنیم و از تمام ظرفیت‌های کشورمان برای کسب این میزبانی بهره بگیریم، تصریح کرد: با شرایطی که فراهم شده باید گروه‌هایی که مسلط به زبان انگلیسی هستند و در آسیا صاحب کرسی بودند را راهی کشورهای آسیایی کنیم تا برای جلب نظر کشورهای آسیا برای ایران رایزنی کنند و به اعتقاد من این لابی‌ها هزینه بیهوده نیست و با کسب میزبانی تمامی این هزینه‌ها قابل جبران است.

وی درخصوص کناره‌گیری دو کشور تایلند و عربستان از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ اظهار داشت: عربستان از ابتدا نیز آمادگی لازم را برای این میزبانی را نداشت و با افت شدیدی که فوتبال این کشور در سال‌های اخیر با آن روبروست نمی‌توانست شانسی برای میزبانی داشته باشد. تایلند هم به واسطه کسب چند دوره میزبانی رویدادهای آسیایی از جمله جام‌جهانی فوتسال که در این مسابقات عملکرد ضعیفی داشت و حتی فیفا نسبت به میزبانی این کشور اعتراض کرد نیز برای میزبانی امید چندانی نداشت.

ترابیان ادامه داد: از ابتدا نیز رقابت اصلی برای میزبانی جام ملت‌ها بین ایران و امارات بود که هنوز هم باید امارات را رقیب جدی دانست چراکه آنها از نظر امکانات سخت‌افزاری در شرایط بسیار بالایی قرار دارند. البته ایران یک امتیاز ویژه نسبت به این کشور دارد و آن تماشاگران پرشماری است که ورزشگاه را مملو از تماشاگر می‌کنند و این برای AFC امتیاز بالایی محسوب می‌شود.

رئیس پیشین کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال یادآور شد: علاوه بر اینها هزینه اقامت و سفر به ایران نسبت به امارات بسیار پایین‌تر است و شاید این موضوع برای مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا که می‌خواهند مسابقات با هزینه کمتری برگزار شود یک امتیاز باشد و از این نظر ایران شانس بیشتری برای میزبانی خواهد داشت.

وی در پایان اظهار داشت: مسئولان فدراسیون فوتبال باید قدر فرصت بدست آمده را بدانند و برای معرفی توانمندی‌های کشورمان در این رشته پرطرفدار نهایت تلاش و رایزنی و جدیت خود را به کار بگیرند تا بتوانیم میزبانی یکی از مهمترین رویدادهای قاره‌ای را برای کشورمان بدست آوریم که قطعا این میزبانی اثرات و پیامدهای مثبت بسیاری برای فوتبال کشور و اقتصاد و حتی طرح دیدگاه‌های سیاسی کشورمان به جهان خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز