خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بناب در گفت و گو با ایلنا: ‌

ورود مجلس برای تبدیل میراثفرهنگی به وزارتخانه زود است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۵۱

اگر نظارت خوب انجام شود مجلس شاید کوتاه بیاید در غیر از این صورت مجلس موضوع را پیگیری خواهد کرد تا سازمان تبدیل به وزارتخانه شود / مجلس هدف نظارتی دارد تا دخالت در برخی موارد در سازمان‌ها.

ایلنا: ‌ نماینده مردم بناب در مجلس، گفت: ‌ ورود مجلس به مسایل میراثفرهنگی و طرح تبدیل آن به وزارتخانه زود است.

حجت‌الاسلام " محمد باقری " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره تبدیل سازمان میراثفرهنگی به وزارتخانه، اظهار کرد: ‌ مطرح شدن این بحثبه این دلیل است که مجلسیان به دنبال نظارت بر عملکرد این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه باید سازمان میراثدر برابر سوالات مجلس پاسخگو باشد، گفت: ‌ اگر تعامل میان مجلس و دولت به خوبی برقرار شود بسیاری از مسایل مطرح شده در این حوزه با اقدامات کارشناسانه قابل حل است.

نماینده مردم بناب در مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی معیشت و وضعیت اقتصادی مردم باید الویت کار مجلس و دولت باشد، افزود: در این شرایط که دولت به طور کامل مستقر نشده است ورود به مسایلی به منظور تبدیل شدن سازمان به وزارتخانه زود است البته اگر لازم باشد دولت در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

مجلس هدف نظارتی دارد تا دخالت در سازمان میراث

باقری در پاسخ به اینکه چرا مجلس به دلیل نظارت بر عملکرد یک سازمان و دخالت در عزل و نصب‌ها به دنبال افزایش وزارتخانه‌ است در حالی که سیاست کلی برنامه پنجم چابک‌سازی دولت است، تصریح کرد: ‌ مجلس هدف نظارتی دارد تا دخالت در برخی موارد. سازمان میراثفرهنگی و گردشگری باید بتواند اثبات کند تابع قانون است و کمیسیون فرهنگی می‌تواند بر این سازمان نظارت کند در این صورت نیازی به پیگیری تبدیل سازمان به وزارتخانه نیست.

وی با بیان اینکه سازمان باید مجلس را قانع کند، افزود: طبق برنامه پنجم توسعه نیز محدودیت‌هایی برای ایجاد وزارتخانه جدید وجود دارد که نباید بیش از ۱۸ وزارتخانه شود. البته اگر نظارت خوب انجام شود مجلس شاید کوتاه بیاید در غیر از این صورت مجلس موضوع را پیگیری خواهد کرد تا سازمان تبدیل به وزارتخانه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز