خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشریح کرد:

برنامه دولت برای مقابله با آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۹۵

در تعدادی از شهر‌ها از جمله تهران، اصفهان، اراک، کرج و اهواز کارگروههایی راه اندازی شده تا به طور دقیق برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را با همکاری دستگاههای زیربط پیگیری کنند.

ایلنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها برنامه جدی دارد که به صورت جدا از بحثآلودگی هوا آنرا پیگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معصومه ابتکار با بیان اینکه دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها برنامه جدی دارد که به صورت جدا از بحثآلودگی هوا آنرا پیگیری می‌کند تصریح کرد: آلودگی‌های ناشی از ریزگرد‌ها معضلی است که طی سالهای گذشته به مشکل آلاینده‌ها و آلودگی هوا اضافه شده و باید به طور جداگانه به آن رسیدگی کرد.

وی در خصوص رفع منشا و از بین رفتن منبع ریزگرد‌ها، افزود: علاوه بر فعالیتهای داخل کشور اقداماتی نیز باید در عرصه بین الملل و از سوی سازمانهای بین المللی و همچنین برخی کشورهای همسایه صورت پذیرد تا منبع ریزگرد‌ها از بین برود.

ابتکار گفت: بخشی از معضل ریزگرد‌ها به منابع طبیعی، مدیریت جلوگیری از بیابان زایی و مدیریت عرصه سرزمینی مربوط می‌شود و بخشی هم به دیگر کشورهای همجوار مانند عراق مربوط است که در این زمینه همکاریهایی شروع شده و سازمانهای بین المللی مشارکت دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در این زمینه صندوقی پیش‏بینی شده و امیدواریم اثرات مثبتی داشته باشد و بتوانیم کار را ادامه دهیم.

وی در پایان با اشاره به راه‏اندازی کارگروههای مقابله با آلودگی هوا در چند شهر بزرگ کشور افزود: در تعدادی از شهر‌ها از جمله تهران، اصفهان، اراک، کرج و اهواز کارگروههایی راه اندازی شده تا به طور دقیق برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را با همکاری دستگاههای زیربط پیگیری کنند.

ابتکار در مورد ضمانت اجرای مصوبات و تصمیمات این کارگروه‌ها خاطر نشان کرد: قانون، استاندارد‌ها، ضوابط و مقررات ضمانت اجرای تصمیمات کارگروههای کاهش آلودگی هواست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا مصوبه‌ای دارد که وظایف و تکالیف دستگاههای ذیربط را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش آلودگی هوا روی مشارکت مردمی نیز تاکید شده است گفت: برای آگاهی بخشی و بکارگیری نقش و مشارکت مردم حداقل ۱۵ بخش مختلف باید با هم همکاری کنند تا برنامه دقیق اجرا شود و آلودگی هوا به استاندارد برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز