خبرگزاری کار ایران

قیمت قربانی حجاج غیرایرانی از مرز سه میلیون تومان گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۳۵

ما تجار دام را به صورت کلی می‌خریم تا بتوانیم به قیمت حدود ۱۵۰۰ ریال سعودی بفروشیم تا سود منطقی در هر رأس دام که از ۱۰۰ ریال فرا‌تر نمی‌رود، کسب کنیم / طرح قربانی در مکه مکرمه اعلام کرده است دام قربانی حجاج را به بهای ۴۵۰ ریال(حدود ۳۸۰ هزار تومان) برای هر راس دام تامین کرده است.

ایلنا: تجار سعودی، اردن را عامل افزایش قیمت قربانی حجاج در عربستان اعلام کردند. قیمت برخی دام‌های قربانی به چهار هزار ریال سعودی رسیده است و راه حل مهار قیمت‌ها، جستجوی بازارهای جدید است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، یک تاجر سعودی، اردن را مسئول افزایش قیمت قربانی در عربستان دانست.

وی تأکید کرد: قیمت برخی از دام‌های قربانی به چهار هزار ریال سعودی رسیده است و راه حل مهار قیمت‌ها، جستجوی بازارهای جدید است.

مفلح العیسی تاجر دام سعودی در گفت‌وگو با العربیه اعلام کرد: قیمت‌های دام در عربستان به سبب افزایش قیمت‌ها در اردن صادرکننده اصلی دام به عربستان افزایش یافته است.

وی افزود: ما مهم‌ترین نوع دام را که النعیمی خوانده می‌شود، از اردن وارد می‌کنیم که قیمت آن افزایش یافته است و در نتیجه به کاهش قیمت‌ها کمک نمی‌کند.

العیسی گفت: ما تجار دام را به صورت کلی می‌خریم تا بتوانیم به قیمت حدود ۱۵۰۰ ریال سعودی بفروشیم تا سود منطقی در هر رأس دام که از ۱۰۰ ریال فرا‌تر نمی‌رود، کسب کنیم.

وی بر اهمیت گشوده شدن بازارهای جدید ارزان قیمت برای دام تأکید کرد.

این تاجر سعودی با غیر مرغوب خواندن دام سودانی، بربری و سومالیایی، نوع نجدی دام را گران‌ترین نوع دام خواند که قیمت آن به ۴ هزار ریال سعودی می‌رسد(معادل بیش از سه میلیون و دویست هزار تومان).

بر اساس این گزارش قیمت قربانی در عربستان امسال به شدت افزایش یافته است به طوری که قیمت‌ها از ۱۷۰۰ ریال شروع می‌شود و به ۴ هزار ریال سعودی می‌رسد.

قیمت قربانی امسال حجاج

این در حالی است که طرح قربانی در مکه مکرمه اعلام کرده است دام قربانی حجاج را به بهای ۴۵۰ ریال(حدود ۳۸۰ هزار تومان) برای هر راس دام تامین کرده است.

فروشندگان بازار دام در عربستان پیش بینی می‌کنند قیمت قربانی روز دوشنبه آینده که برابر با روز عرفه است به اوج خود برسد.

طبق تدبیر و برنامه پیش بینی شده از سوی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، حجاج کشورمان تنها ۳۴۰ هزار تومان بابت هزینه قربانی پرداخت کرده‌اند که این قیمت نسبت به سایر کشور‌ها بسیار متمایز و چشمگیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز