خبرگزاری کار ایران

ضریح ابراهیم بن مجاب در مراحل پایانی ساخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۸۷

همزمان با آغاز فاز پایانی فعالیتهای عمرانی نظیر سنگ کاری کف و دیواره در درون حرم مطهر امام حسین(ع) عملیات طراحی و ساخت این ضریح از سال ۱۳۹۰ در اراک آغاز شد.

ایلنا: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از مراحل پایانی ساخت ضریح ابراهیم بن مجاب در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، " حسن پلارک " با اعلام این خبر گفت: مراحل نصب نهایی ضریح مطهر حضرت ابراهیم مجاب(ع) در مصلی بیت المقدس اراک از امروز آغاز شده است.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز فاز پایانی فعالیتهای عمرانی نظیر سنگ کاری کف و دیواره در درون حرم مطهر امام حسین(ع) عملیات طراحی و ساخت این ضریح از سال ۱۳۹۰ در اراک آغاز شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: پس از طی مراحل مختلف هم اکنون هنرمندان صنعتگر استان مرکزی مشغول نصب قطعات بر روی سازه چوبی می‌باشند که شامل نصب قطعات نقوش قلمزنی شده از جنس نقره، قطعات آبکاری شده طلا و قطعات مینا کاری شده هستند.

این مقام مسئول یاد آور شد: پس از اتمام نصب این قطعات روند نصب معرق داخل ضریح مطهر و نور‌پردازی آن انجام خواهد شد. که انشاء الله با اتمام آن‌ها مراسم رونمایی از این اثر ارزشمند در نیمه دوم مهرماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی انجام خواهدشد.

قابل ذکر است مراسم دعای ندبه هفته جاری از کنار این ضریح مطهر در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود و از شبکه سه سیما بطور مستقیم پخش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز