خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

مجوز مجلس به دولت برای تأمین مالی طرح‌های نفتی و گازی از صندوق توسعه ملی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۴۹

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴ و مواد ارجاعی آن که در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گرفته بود با الحاق یک بند به این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان با تأمین مالی طرح های توسعه ای در میادین مشترک نفتی و گازی از منابع صندوق توسعه ملی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴ و مواد ارجاعی آن که در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گرفته بود با الحاق یک بند به این لایحه موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی به صندوق توسعه ملی اجازه داده می شود به منظور پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح های توسعه‌ای در میادین مشترک نفتی و گازی که به تصویب شورای اقتصاد رسیده مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در بانک ها سپرده‌گذاری نماید.

گفتنی است در جریان رسیدگی به این بند الحاقی علیرضا محجوب نماینده مردم تهران پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

همچنین الیاس نادران پیشنهاد کرد عبارت " به تصویب شورای اقتصاد رسیده " حذف شود چرا که وجود این عبارت باعثایجاد محدودیت برای برخورداری بخش خصوصی از منابع صندوق توسعه ملی می شود در حالی که منابع این صندوق برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

نادران گفت: با توجه به اینکه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی از شورای اقتصاد مجوز می گیرند اگر این عبارت حذف نشود این بند خلاف قانون برنامه خواهد بود که نمایندگان با این پیشنهاد نیز مخالفت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز