خبرگزاری کار ایران

میرکاظمی در نطق میان دستور:

دولت منابع آزاد شده پس از مذاکرات را چگونه هزینه کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۸۲

بدهی وزرات نیرو در دولت قبل ۱۶ هزار میلیارد تومان بود و هماکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛ دولت قبل این میزان بدهی را با ۳۱ هزار مگاوات ظرفیت نصب‌شده از ۷۰۰۰۰ مگاوات نصب شده ایجاد کرده است.

نماینده مردم تهران با انتقاد از رویه کنونی برای درآمدهای کشور و با طرح این سؤال که تا چه زمانی می‌توانیم دارائی و نفت را بفروشیم، اظهار داشت: هزینه های جاری کشور رشد غیر قابل منطقی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مسعود میرکاظمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز(۵بهمن‌ماه) گفت: باید در بررسی‌ها به بخش‌های بودجه بیشتر توجه شود چراکه چیزی که در ابتدای ارائه لایحه بودجه توضیح داده می‌شود٬ باید با مصوبات سال‌های گذشته و عملکردها مقایسه شود تا بتواند وضعیت کلی بودجه را نشان دهد.

وی گفت: رضایتی از شاخص‌های کلان اقتصادی وجود ندارد و وقتی رشد اقتصادی، بهره‌وری، تورم و بیکاری در ۳دهه گذشته بررسی می‌شود٬ می‌بینیم این شاخص‌ها روند قابل قبولی ندارند و در این شرایط فاصله زیادی بین مصوبات و چیزی که اجرا شده٬ دیده می‌شود لذا اعتقاد داریم فاصله معناداری بین عملکرد دولت و مصوبات مجلس وجود دارد.

میرکاظمی افزود: این آمارها این معنی را می‌دهد که گویا دولت‌ها می‌توانند منابع را با اعمال تغییراتی جابه‌جا کنند چراکه وجود ۴۰درصد مغایرت در عملکرد با برنامه یعنی چیزی که مجلس تصویب می‌شود از نگاه دولت منطقی نبوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: رویکرد دولت نشان نشان می‌دهد که مجلس باید نظارت دقیق‌تری نسبت به مصوبات و اجرا داشته باشد و اگر با همین روش جلو برویم از اقتصاد مقاومتی دور خواهیم شد و طبیعتا آسیب‌پذیرتر می‌شویم.

میرکاظمی ادامه داد: دولت بگوید از منابع آزاد شده پس از مذاکرات چقدر و چگونه هزینه کرده است؟

وی افزود: این منابع از حسابی بلوکه‌شده به حساب بلوکه شده دیگر رفته است.

میرکاظمی همچنین به وزارت نیرو انتقاد کرد و گفت: بدهی وزرات نیرو در دولت قبل ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تفاوت بدهی‌ها در این موضوع است که دولت قبل این میزان بدهی را با ۳۱ هزار مگاوات ظرفیت نصب‌شده از ۷۰۰۰۰ مگاوات نصب شده ایجاد نموده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز