خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران خطاب به وزیر صنعت و معدن:

ما با بهترین برنج چرا از چهار کشور واردات داریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۱۰

چرا در زمینه برنج با واردات برنجهای خارجی از چهارکشور جلوی خودکفایی کشورمان که یکی از بهترین برنج هلی دنیا را دارد گرفته اید.

نماینده تهران با انتقاد از نعمت زاده تاکید کرد: چرا در زمینه برنج با واردات برنجهای خارجی از چهارکشور جلوی خودکفایی کشورمان که یکی از بهترین برنج هلی دنیا را دارد گرفته اید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، زهره طبیب زاده در صحن علنی مجلس و در جریان طرح سوال از وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: با اینکه کشور ما بهترین محصول را در زمینه برنج دارد اما از چهار کشور دنیا برنج وارد میکنیم و این موضوع به خودکفایی کشو صدمه وارد کرده است.

وی افزود: واردات بی‌رویه برنج باعثشده سطح زیر کشت با کاهش هزار هکتاری مواجه شود و با تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی ویلا ساخته شود، وقتی سود واردات برنج از تولید پیشی می گیرد ناچار کشاورز هم زمین را خشکانده و آن را به ویلا تبدیل می‌کند.

طبیب‌زاده ادامه داد: برنج را با ارز هزار و ۲۲۶ تومانی وارد کشور کردند و با وجودی که قیمت برنج برایشان هزار و ۴۰۰ تومان تمام می‌شد و می‌توانستند آن را دو هزار تومان بفروشند اما ۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شده و الان هم همپای برنج ایرانی شده و ۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید با ابزارهای سیاستی مناسب و افزایش قیمت خرید تضمینی از کشاورز حمایت کند ادامه داد: دولت باید با تنظیم واردات و عدم توزیع در زمان برداشت این روند را به عنوان سیاست همیشگی در کنترل بازار اعمال کند.

نماینده تهران در مجلس تعرفه گذاری را از ابزارهای سیاستی مهم برای تنظیم بازار عنوان و خاطر نشان کرد: ‌ در سالهای ۸۴ تا ۸۶ تعرفه برنج ۱۵۰ درصد بوده، در سال ۹۱ به ۴۵ درصد رسیده، در سال ۹۲،۱۰ درصد شده و الان مجددا به ۴۰ درصد رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز