خبرگزاری کار ایران

طرح افزایش تعداد نمایندگان در نظرخواهی مرکز پژوهش‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۷۹

مرکز پژوهش‌های مجلس با قرار دادن موضوع طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان در تالار گفت‌و‌گوی خود، مبادرت به اخذ نظرات کار‌شناسان، نخبگان، متخصصان و همه علاقمندان در این زمینه کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس جهت اخذ نظرات کار‌شناسان، نخبگان، متخصصان و علاقمندان، موضوع طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان را در تالار گفتگوی این مرکز قرار داده است.

به گزارش ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس با قرار دادن موضوع طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان در تالار گفت‌و‌گوی خود، مبادرت به اخذ نظرات کار‌شناسان، نخبگان، متخصصان و همه علاقمندان در این زمینه کرده است.

بنابراین گزارش بر اساس اصل شصت و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «هر ده سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظایر آن‌ها حداکثر تا بیست نفر می‌تواند به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود» در حالی که از سال ۱۳۷۸ تاکنون، اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و اضافه شدن ۲۰ نماینده صورت نگرفته است.

شایان ذکر است در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه به تصویب رسید و مقرر شده است تا این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد. در عین حال جمعی از نمایندگان محترم، طرحی را بر اساس‹‹پیشنهادهای کار‌شناسی حوزه‌های مختلف و بررسی‌های انجام شده›› تهیه کرده‌اند که در قالب‹‹اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها›› قرار است در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی مورد بحثو بررسی قرار گیرد.

در این راستا مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای اخذ نظرات و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و کار‌شناسان، این طرح را در تالار گفتگوی این مرکز قرار داده است تا زمینه تبادل نظر و تضارب آراء را در این خصوص فراهم آورد.

از تمامی علاقمندان درخواست می‌شود برای اظهارنظر درباره این موضوع به تالار گفتگوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌‍‌ به آدرس الکترونیکی http: / / rc. majlis. ir / fa / forum مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز