خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان:

اعتبارات ورزشی و سلامت در بودجه ۹۴ کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۷۰

مشکلات زیادی از نظر بودجه کشور وجود دارد که ریشه همه آن بر می‌گردد به اینکه پول برای پروژه‌های عمرانی کاهش یافته است که این نیز خود مشکل بزرگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر علی لاریجانی امروز(یکشنبه ۷ دی‌ماه) در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان را که در محل دائمی نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی برپا شده را افتتاح کرد.

در حاشیه این افتتاحیه محمود گودرزی وزیر ورزش وجوانان، سجادی معاون این وزارتخانه و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس از جمله مهرداد بذرپاش، عباس صلاحی، محمدحسین قربانی و ابوذر ندیمی حضور داشتند.

براساس این گزارش، دکتر لاریجانی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران گفت: در بعضی زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته که این نشان‌دهنده حرکت و توسعه این رشته ورزشی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمی‌توان ادعا کرد که وضع ورزش مطلوب است و باید به حوزه‌های مختلف ورزش از جمله ورزش همگانی توجه ویژه‌ای کرد، باید حوزه ورزش مورد حمایت واقع شود تا گسترش یابد‌ زیرا سلامت مردم در گرو ورزش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از ورزش در کشور، افزود: ما با وزیر ورزش درباره پروژه‌های ورزشی صحبت کردیم، معتقدیم بخشی از پروژه‌ها نیازمند نگاه و حمایت دولت است تا به نتیجه برسد اما در بخش‌های دیگر می‌توان با ایجاد انگیزه بین فعالان بخش خصوصی، پروژه‌ها را به اتمام رساند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امروزه بخشی از پروژه‌های ورزشی را می‌توان واگذار کرد، افزود: امید است این نمایشگاه نیز همچنین به افزایش بودجه حوزه ورزش کمک ویژه‌ای کند.

وی با انتقاد از اعتبارات در نظرگرفته شده در لایجه بودجه ۹۴ به حوزه سلامت، تاکید کرد: ‌ بدون‌شک این بودجه کافی نیست و ما نیز به چنین چیزی اقرار می‌کنیم اما مشکلات زیادی از نظر بودجه کشور وجود دارد که ریشه همه آن بر می‌گردد به اینکه پول برای پروژه‌های عمرانی کاهش یافته است که این نیز خود مشکل بزرگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ متاسفانه حجم اصلی بودجه کشور به بودجه جاری مانند حقوق و مزایا اشاره دارد که البته چاره‌ای جز این نیست؛ اینکه چگونه باید این مشکل را رفع کنیم لازم است تا مسئولان وزارت ورزش کمک و همراهی داشته باشند و تلاش برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های عمرانی ورزش را به کار گیرند.

دکتر لاریجانی افزود: ‌این موارد از موضوعاتی است که می‌توان در بودجه امسال در نظر گرفت تا به بانک‌ها بگوییم تسهیلاتی دراختیار وزارت ورزش قرار دهند تا پروژه‌ها بر زمین نماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا خودتان هم ورزش می‌کنید اظهار داشت: هفته‌ای یک روز کوه می‌روم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز