خبرگزاری کار ایران

جلالی در دیدار با مدیرعامل شرکت نفت:

موضوع آلایندگی بنزین باید با نگاهی علمی مورد بررسی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۵۹

موضوع آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها باید با نگاهی علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و بیان گمانه‌زنی‌های غیرمستند نمی‌تواند بیانگر واقعیات باشد در همین راستا مرکز پژوهش‌های مجلس درباره وضعیت آلایندگی بنزین تولید پتروشیمی‌‌ها گزارشی در دست تهیه دارد که پس از تدوین به عنوان نظر مرکز اعلام می‌شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: موضوع آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها باید با نگاهی علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و بیان گمانه‌زنی‌های غیرمستند نمی‌تواند بیانگر واقعیات باشد در همین راستا مرکز پژوهش‌های مجلس درباره وضعیت آلایندگی بنزین تولید پتروشیمی‌‌ها گزارشی در دست تهیه دارد که پس از تدوین به عنوان نظر مرکز اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رییس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالی در این نشست با اشاره به اهمیت تولید فرآورده‌های نفتی با کمترین آلایندگی، اظهار داشت: تولید بنزین و سایر محصولات نفتی در پالایشگاه‌ها باید با رویکرد آلایندگی پایین انجام گیرد چرا که در تولید تمامی محصولات به ویژه فرآورده‌های نفتی باید موضوع حفظ محیط زیست لحاظ شود.

وی با اشاره به بنزین تولید پتروشیمی‌ها، گفت: از یک‌سو بنزین‌های تولید پتروشیمی باید با کیفیتی بالا و آلایندگی پایین تولید شود که بیان نظر در این‌باره هم باید مبتنی بر نگاه علمی و کارشناسی باشد و از سوی دیگر بنزین وارداتی هم باید منطبق بر استاندارهای زیست محیطی باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه با اشاره به سؤال مردم و رسانه‌ها درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی و بنزین وارداتی، تأکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس درباره وضعیت آلایندگی بنزین تولید پتروشیمی‌‌ها گزارشی در دست تهیه دارد که پس از تدوین به عنوان نظر مرکز اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش آلاینده‌های هوا و ارتقای سلامت جامعه باید مدنظر مسئولان کشور به ویژه مقامات زیست‌محیطی و انرژی کشور قرار گیرد و نباید به این موضوع مهم به صورت سیاسی نگاه شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: موضوع آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها باید با نگاهی علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و بیان گمانه‌زنی‌های غیرمستند نمی‌تواند بیانگر واقعیات باشد.

کاظمی معاون وزیر نفت نیز در این نشست با اشاره به گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: گزارش‌های این مرکز دقیق هستند و آمارهای و نظرات ارائه شده از پشتوانه کارشناسی و پژوهشی مطلوبی برخوردار هستند که به خوبی می‌تواند مورد استناد قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تصریح کرد: محدودیت‌هایی در واردات بنزین یورو ۴ وجود دارد که در صورت رفع آنها با قطعیت بیشتری به واردات این محصول ادامه خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تصریح کرد: اصلاح تکنولوژی و ارتقای فناوری تولید در پالایشگاه‌های کشور به تولید با کیفیت و کاهش آلایندگی محصولات، منجر خواهد شد.

وی با اشاره به روند تکمیل پروژه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، یادآور شد: با راه‌اندازی این پالایشگاه تولید فرآورده‌های نفتی با کیفیت بالا و آلایندگی پایین انجام خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز