خبرگزاری کار ایران

نماینده بجنورد در مخالفت با وزیر پیشنهادی:

مخالفت ما به خاطر معرفی وزیر از بین نمایندگان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۸۵

آقای روحانی معاون پارلمانی شما مصاحبه‌هایی کردند که در آن مصاحبه‌ها انگار بیشتر به دنبال فصل کردن هستند تا وصل کردند. چرا فکر می کنید از مجلس قرار بوده کسی وزیر شود مجلس افراد زیادی دارد که شان وزارت دارند اما حاضر نیستیم نخبگان را در مجلس از دست بدهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مخالفت با آشتیانی، وزیر پیشنهادی دولت یازدهم تاکید کرد: چرا همه فکر می کنند ما می خواهیم از بین مجلسی‌ها وزیر معرفی کنیم؟ اینطور نیست. ما هیچوقت نمی‌خواهیم نخبگان‌مان را در مجلس از دست بدهیم فقط می گوییم کیفیت آموزش در دانشگاه ها پایین است. آیا ایشان هم می خواهند با همان سیاست‌های قبلی ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، قاسم جعفری امروز در صحن علنی مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم و با اظهار امیدواری که از خدا خواستارم هر چه خیر و صلاح ملت است همان شود، خطاب به رئیس جمهور گفت: سخن از اعتدال است. چپ و راست فرقی نمی کند. کاش به جای این حرف‌ها اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نبود و همه حق‌طلب بودند.

نماینده مردم بجنورد ادامه داد: چه اتفاقی افتاده که تمام وزیرهای پیشنهادی شما از مجموعه آقای معین معرفی می‌شوند. آقای معین همانی است که چندی پیش گفت باج‌خواهی مجلس در این ۳۵ سال بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: نمایندگان مگر چه باج‌خواهی کرده‌اند. می خواهم ببینم اگر باج‌خواهی صورت گرفته باج‌خواهان را معرفی کنید. شما مجتهد و عضو مجلس خبرگانید.

جعفری با بیان اینکه اعتماد یک امر قلبی است اظهار داشت: اعتماد چیزی است که از قلب حاصل می شود باید امانت‌داری باشد و ارزش آن را داشته باشد تا بتوانیم به این موضوعات اعتماد کنیم. هر دکمه‌ای که در مجلس فشار می‌دهیم باید بدانیم که در برابر سه دادگاه؛ خدا، مردم و وجدان پاسخگو خواهیم بود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: آقای روحانی معاون پارلمانی شما مصاحبه‌هایی کردند که در آن مصاحبه‌ها انگار بیشتر به دنبال فصل کردن هستند تا وصل کردند.

وی با بیان اینکه چرا فکر می کنید کسی از مجلسی‌ها می خواسته وزیر شود افزود: چرا فکر می کنید از مجلس قرار بوده کسی وزیر شود مجلس افراد زیادی دارد که شان وزارت دارند اما هرگز حاضر نیستیم که نخبگان را در مجلس از دست بدهیم.

نماینده بجنورد ادامه داد: مشورت شما با رئیس مجلس و با آقای حدادعادل و ابوترابی چه اشکالی دارد که شما این کار را نمی کنید. معرفی حق جنابعالی است و مجلس هم حق رای دارد. وزارت علوم قوه فاکره دولت است کسی باید باشد در این سکان هر دو را با هم داشته باشد. وزیر پیشنهادی شما همانی بود که در تشکل دانشگاه به استادان اجازه صحبت نداد اما ازآنها امضا گرفت. چطور بود که برای امضا وقت بود اما برای صحبت گفتند وقت ندارند و اجازه ندادند.

وی گفت: آقای روحانی به طور مثال، آقای نجفی یکی از وزرای شما بود که دانشگاه را به ده سال عقب‌تر برگرداند که شما از آن حمایت می کردید. برای آموزش و دانشگاه کیفیت مهم است آیا ایشان هم می خواهند به این سیاست‌ها ادامه بدهند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز