خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌وگو با ایلنا:

رای نیاوردن گزینه پیشنهادی وزارت علوم به تضعیف نظام منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۱۸

مجلس باید تدبیری و منطقی داشته باشد که بر اساس آن با در صلح و دوستی با دولت وارد شده و تعامل داشته باشد. من از نمایندگان تقاضا دارم نسبت به مسائل کشور مسئولانه تصمیم بگیرند و جریان‌های سیاسی و نگاه‌های حزبی را به منافع ملی ارجحیت ندهند.

یک نماینده مجلس با بیان اینکه عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم می‌تواند نقطه آغازی برای تعامل دوباره میان مجلس و دولت باشد، تاکید کرد: اگر این کاندیدای وزارت علوم هم رای نیاورد که از ویژگی‌های خوب و بالایی نیز برخوردار است، ممکن است به تضعیف حاکمیت منجر شود که این مسئله گناه نابخشودنی است چراکه ممکن است مردم فکر کنند که مسئولان دچار جنگ قدرت شده‌اند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت وزیر پیشنهادی علوم و نگاه مجلس به وی گفت: در حال حاضر وضعیت مجلس به گونه‌ای است که در مورد این مسئله نمی‌توان قطعی صحبت کرد اما از اختیارات بی برو بگرد رئیس جمهور معرفی افراد برای تصدی مسئولیت وزارتخانه‌هاست.

وی با اشاره به استیضاح فرجی دانا و عدم رای اعتماد به گزینه‌های پیشین اظهار داشت: مجلس باید تدبیری و منطقی داشته باشد که بر اساس آن از در صلح و دوستی با دولت وارد شده و با آن تعامل داشته باشد. من از نمایندگان تقاضا دارم نسبت به مسائل کشور مسئولانه تصمیم بگیرند و جریان‌های سیاسی و نگاه‌های حزبی را به منافع ملی ارجحیت ندهند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینکه وزارت علوم با سرپرست و بدون وزیر اداره شود، باعثمی‌شود کسی نتواند تصمیمات بلندمدت که باعثرشد دانشگاه‌ها می‌شود، اتخاذ کند.

تابش در خصوص مضرات بی‌سرپرستی وزارت علوم تصریح کرد: بی‌سرپرستی وزارت علوم باعثمی‌شود به دانشگاه‌ها ضربه بخورد و این ظلم به دانشگاه است. مضاف بر اینکه ظلم به دانشگاه، ظلم به نظام است زیرا مردمی که گرفتار مشکلات و معضلات مالی و معیشتی هستند این اختلاف‌نظرها را برنمی‌تابند. اگر این کاندیدای وزارت علوم رای نیاورد که از ویژگی‌های خوب و بالایی نیز برخوردار است، ممکن است به تضعیف حاکمیت منجر شود که این مسئله گناه نابخشودنی است چراکه ممکن است مردم فکر کنند که مسئولان دچار جنگ قدرت شده‌اند.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم می‌تواند نقطه آغازی برای تعامل دوباره میان مجلس و دولت باشد، خاطرنشان کرد: من به لاریجانی این مسئله را بیان کرده‌ام و امیدوارم ایشان بتوانند با درایت‌شان این مسئله را حل و فصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز