خبرگزاری کار ایران

محمدرضا تابش در جمع خبرنگاران:

اعتراض نمایندگان با چند پیامک از بیرون سازماندهی شده بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۷۳

چنین رفتارهایی در شان و منزلت مجلس نیست البته این نقطه نظر بنده است. افکار عمومی تنش و تشنج را نمی پذیرد و این در حالی است که مجلس چنین تصوری را برای افکار عمومی ایجاد می کند که به جای مشکلات اصلی کشور بر سر انتخاب وزیر علوم دعوای سیاسی داریم.

نماینده مردم اردکان با انتقاد از حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس گفت: این حرکت سازمان دهی شده بود. وقتی اطلاعی از فرد معرفی شده ندارند و تحت تاثیر یک یا ۲ پیامک از بیرون قرار می‌گیرند. شان خودشان را پایین می‌آورند و نشان می‌دهند تحت تاثیر فضای بیرونی و توصیه تندرو‌ها به جای شناخت و نظارت دقیق و فنی از مسائل قرار می‌گیریم و در تصمیم گیری‌ها کاملا جناحی عمل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا تابش در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی صحن علنی حین قرائت نامه معارفه وزیر پیشنهادی وزارت خانه علوم، گفت: نمایندگان باید اجازه دهند که ابتدا نقطه نظرات طرفین موافق و مخالف مطرح شود و سپس این نظرات را جمع بندی کرده و بر اساس آن موافقت یا مخالفت خود را با وزیر پیشنهادی اعلام کنند. این روش نیز مطلوب دولت است کما اینکه آقای رییس جمهور بار‌ها اعلام کردند که رای نمایندگان محترم است.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اساسی و کلان کشور به ویژه مسائل اقتصادی و تحریم‌ها و مذاکرات هسته یی، افزود: در چنین شرایطی باید از دولت حمایت صورت بگیرد. کمااینکه مقام معظم رهبری نیز مسئولان را به این مساله دعوت نمودند. با این وجود مجلس به ۳ وزیر پیشنهادی رای اعتماد نداد و یک وزیر را استیضاح کرد.

وی ادامه داد: چنین رفتارهایی درشان و منزلت مجلس نیست البته این نقطه نظر بنده است. افکار عمومی تنش و تشنج را نمی‌پذیرد و این در حالی است که مجلس چنین تصوری را برای افکار عمومی ایجاد می‌کند که به جای مشکلات اصلی کشور بر سر انتخاب وزیر علوم دعوای سیاسی داریم. آیا وزیر علوم که البته برای فضای علمی مهم است برای افکار عمومی و کشور اولویت اول است.

تابش در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود عده‌ای در صدد پس گرفته شدن نامه معارفه وزیر پیشنهادی بودند، گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم. البته تعامل بین دولت و مجلس باید قوی‌تر باشد. بنده با توجه به‌شناختی که از دولت دارم می‌دانم وقتی دولت به یک جمع بندی و اتفاق نظر درباره معرفی یک فرد برسد، آن گزینه را پس نخواهد گرفت.

نماینده اردکان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود عده‌ای از نمایندگان تصمیم به فریاد کشیدن حین قرائت نامه معرفی وزیر پیشنهادی گرفته و آن را به دیگر نمایندگان نیز توصیه کرده بودند، تصریح کرد: این حرکت سازمان دهی شده بود. وقتی اطلاعی از فرد معرفی شده ندارند و تحت تاثیر یک یا ۲ پیامک از بیرون قرار می‌گیرند. شان خودشان را پایین می‌آورند و نشان می‌دهند تحت تاثیر فضای بیرونی و توصیه تندرو‌ها به جای شناخت و نظارت دقیق و فنی از مسائل قرار می‌گیریم و در تصمیم گیری‌ها کاملا جناحی عمل می‌کنیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: از رییس مجلس و همکاران تقاضا داریم تا فضای عمومی مجلس را حفظ کرده و اجازه دهند تا رای اعتماددر فضای منطقی و درست برگزار شود. قصاص قبل جنایت اشتباه است. با تعامل می‌توان مشکلات کشور را حل و دولت را حمایت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز