خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز پژوهش های مجلس:

اتحادیه بین‌المجالس اسلامی موضعی قاطع در برابر تروریست‌های منطقه اتخاذ کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۳۰

امروز جهان اسلام با معضلی به نام تروریست مواجه شده است که متاسفانه حامیان آنها کشورهایی مشخص از غرب و چند کشور منطقه هستند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اقدامات تروریست های تکفیری در منطقه، یادآور شد: امروز جهان اسلام با معضلی به نام تروریسم مواجه شده است که متاسفانه حامیان آنها کشورهایی مشخص از غرب و چند کشور منطقه هستند.

به گزارش ایلنا، ارول قلیچ دبیرکل اتحادیه بین المجالس اسلامی امروز(دوشنبه ۱۹ آبان ماه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با کاظم جلالی رئیس این مرکز و عضو کمیته اجرایی و شورای بین المجالس اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به برگزاری مطلوب نهمین دوره اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی در تهران و تشکیل جلسه به موقع تروئیکای این اتحادیه در خصوص وقایع غزه، گفت: برگزاری مطلوب این دو نشست به پررنگ شدن نقش و تاثیر اتحادیه بین‌المجالس اسلامی کمک بسزایی کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: با همگرایی بیشتر بین کشورهای عضو اتحادیه بین‌المجالس اسلامی می‌توان تلاش نمود تا بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌های اتخاذ شده با تاثیرگذاری بیشتری همراه شود.

جلالی با اشاره به اقدامات تروریست‌های تکفیری در منطقه، یادآور شد: امروز جهان اسلام با معضلی به نام تروریست مواجه شده است که متاسفانه حامیان آنها کشورهایی مشخص از غرب و چند کشور منطقه هستند.

وی ادامه داد: اتحادیه بین‌المجالس و تروئیکای این اتحادیه در شرایط فعلی می‌تواند موضعی قاطع در مقابل داعش و گروه‌های تروریستی ضد اسلام حاضر در منطقه اتخاذ کند.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، با اشاره به تاثیر مراکز پژوهشی در امر قانونگذاری، تاکید کرد: در چند دهه اخیر نیاز به پژوهش در امر قانونگذاری بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود چراکه از این طریق قوانین مصوب، کارآمدتر و مدقن‌تر خواهند بود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر مجالس کشورهای اسلامی، تصریح کرد: می‌توان با گسترش تعاملات زمینه همکاری مراکز پژوهشی مجالس کشورهای عضو اتحادیه بین‌المجالس اسلامی را نیز به وجود آورد.

ارول قلیچ نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های دکتر جلالی در برگزاری هرچه مطلوب‌تر نهمین دوره اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، تصریح کرد: این دوره از اجلاس به دلیل میزبانی ایران و بیانیه صادر شده در نشست پایانی آن، بازتاب مطلوبی در جهان اسلام و کشورهای دنیا به همراه داشت.

وی افزود: برگزاری تروئیکای اتحادیه بین‌المجالس اسلامی اقدامی موثر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود که نتایج مثبتی نیز در مقاومت مردم مظلوم این منطقه به همراه داشت.

دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس اسلامی باتوجه به برگزاری اجلاس آتی سران مجالس اسلامی در استانبول خواستار ایفای نقش جدی پارلمان جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاس شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز