خبرگزاری کار ایران

موافق وزیر پیشنهادی علوم / ۲ /

عثمانی: عینک سیاسی نزنیم وزیر هیچ مشکلی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۱۸

وقتی به نامه‌ای اشاره می‌کنیم بهتر است بدانیم درون آنچه نوشته شده است. در نامه نوشته شده بود برخوردهای خشن با دانشگاهیان نباشد مگر نشد؟ حمله شبانه به دانشگاه‌ها مگر نداشتیم؟ مگر لشگرکشی‌های نیروهای غیردانشگاهی نداشتیم؟ این‌ها فتنه نیست؟ ربطی هم به فتنه ندارد و نخواهد داشت؟

یک نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم از نمایندگان خواست عینک سیاسیشان را بردارند که اگر این کار را انجام دهند نیلی هیچ مشکلی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد قسیم عثمانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سالار شهیدان گفت: امروز جلسه رای اعتماد وزیر است اما چیزی که برداشت می‌شود این است که این جلسه برای محکومیت جریان فتنه است. جریان فتنه محکوم است اما نه اینکه صحبت از هر وزیری بشود حرف فتنه را پیش بکشیم که این یک جریان انحرافی است.

نماینده مردم بوکان ادامه داد: مطمئن باشیم اگر آقای نیلی از جریان فتنه مبرا نبودند حتما آقای رئیس جمهور ایشان را معرفی نمی‌کردند. همه مخالفان و موافقان در این نکته مشترک هستند که وزیری باید پیشنهاد شود که غیرسیاسی و با سابقه علمی باشد تا بتواند سکان وزارت علوم که مهم‌ترین وزارت است را بدون جناح‌بازی در ریل قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور افزود: آقای اکبریان در مخالفت با وزیر گفتند که وزیر برنامه‌ای ارائه نداده‌اند اما حدس می‌زنم این برنامه‌ها به دست برخی نمایندگان نرسیده است.
عثمانی ادامه داد: یکی از نمایندگان مخالف گفتند خانمی با یک آقایی در زیر مجموعه وزیر پیشنهادی با هم دست دادند چه ربطی به ایشان دارد مگر این اتفاق‌ها در جای دیگر و در زیر مجموعه دیگر مسئولین در کشور نمی‌افتد اگر بخواهیم به خاطر تخلف یک نفر در زیر مجموعه آن فرد را برداریم دیگر مسئولی در کشور باقی نمی‌ماند.
وی با بیان اینکه مگر ما در ایران زندگی نمی‌کنیم و چرا مجوز مراسم مختلف برایمان عجیب است خاطرنشان کرد: مگر ورود تمام دانشجویان به دانشگاه‌ها و در مراسم دانشجویان جدید و فارغ‌التحصیلی تاکنون مختلط نبوده؟ مگر در این کشور زندگی نمی‌کنیم؟ نگاه سیاسی را از وزیر برداریم اگر این عینک سیاسی را نزنیم وزیر پیشنهادی هیچ مشکلی ندارد.
نماینده مردم بوکان تاکید کرد: دولت در شرایط سختی است انبوه مطالبات مردم، بدهی‌های دولت، کاهش درآمدهای دولت چیزی است که دولت یازدهم به ارثبرده و همه ما می‌دانیم هر دولت دیگری بود نمی‌توانست دوام بیاورد.
وی ادامه داد: وقتی پاسدارهای گذشته را قبول نداشته باشیم دیگر چه کسی می‌ماند که قبول کنیم؟ کسی که با این رزومه علمی بالا و سابقه جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل و سابقه حرفه‌ای زیاد را قبول نمی‌کنیم دیگر کسی باقی نمی‌ماند.
از وزیر پیشنهادی خواهش می‌کنم وزارتخانه‌شان را از نیروهای جناحی پاک کنند و در مسیر واقعی قرار دهند.
عثمانی با بیان اینکه یکی از نمایندگان به نامه ایشان به رهبری اشاره کرده است اظهار داشت: وقتی به نامه‌ای اشاره می‌کنیم بهتر است بدانیم درون آنچه نوشته شده است. در نامه نوشته شده بود برخوردهای خشن با دانشگاهیان نباشد مگر نشد؟ حمله شبانه به دانشگاه‌ها مگر نداشتیم؟ مگر لشگرکشی‌های نیروهای غیردانشگاهی نداشتیم؟ این‌ها فتنه نیست؟ ربطی هم به فتنه ندارد و نخواهد داشت؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز