خبرگزاری کار ایران

گروسی:

روحانی حمایت همه‌جانبه خود را از برنامه‌های نیلی اعلام کند / فضای مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم مثبت است

کد خبر : ۲۱۸۳۳۰

نیلی ارتباط و شناخت خوبی از جامعه علمی، پژوهشی و دانشگاهی دارد و لازم است هر چه زودتر این جامعه به ثبات مدیریت و آرامش برسد.

نماینده شهریار معتقد است در صورتی‌ که دفاع نیلی برای گرفتن رأی اعتماد، منطقی باشد، شانس رأی آوردن او بالا می‌رود.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تأکید کرد: نیلی ارتباط و شناخت خوبی از جامعه علمی، پژوهشی و دانشگاهی دارد و لازم است هر چه زودتر این جامعه به ثبات مدیریت و آرامش برسد. لذا با حمایت همه‌جانبه روحانی، احتمال رأی آوردن نیلی بالا خواهد رفت.

در ادامه سخنان این نماینده مجلس را می‌خوانید:

نظر شما درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم چیست؟

با توجه به سابقه علمی و تجارب آقای نیلی در دانشگاه‌ها و ارتباطی که با جامعه دانشگاهی دارد، به نظر می‌رسد او شناخت خوبی از مجموعه علمی کشور دارد و مهم‌تر از این مسئله، کسی است که علاقه‌مند به خدمت در دانشگاه‌هاست. هر چند آرای نمایندگان مجلس محترم است ولی فکر می‌کنم هر چه زودتر او رأی اعتماد بگیرد برای جامعه دانشگاهی کشور بهتر خواهد بود. قطعاً بررسی گزینه‌های بعدی زمان می‌برد و ما نباید زمان ارزشمند را از دست بدهیم.

ولی به نظر می‌رسد برخی اظهارنظرهای سیاسی درباره بررسی کارنامه نیلی وجود دارد؟

نه‌تنها در حوزه دانشگاه‌ها و وزارت علوم، بلکه در سایر حوزه‌ها نیز باید سخنان را به سمت بحثکارشناسی ببریم. برنامه‌هایی که دکتر نیلی در مجلس ارائه می‌کند در اخذ رأی اعتماد مجلس بسیار مؤثر خواهد بود و می‌تواند اثرگذار باشد. فکر می‌کنم نمایندگانی که در این‌ ارتباط نگاه و دیدگاه سیاسی دارند، تعداد زیادی نیستند. خوشبختانه بدنه مجلس کارشناسی است و امیدواریم دفاع نیلی از برنامه‌ها و ارائه برنامه‌های شایسته بتواند نظر کارشناسی مجلس را جلب کند و رأی اعتماد را برای او به ارمغان بیاورد.

توصیه شما به دولت برای دفاع از برنامه‌های نیلی چیست؟

دولت می‌تواند این نوید و قول را به نمایندگان بدهد که به نحو شایسته‌ای با نیلی در مجموعه وزارت علوم همکاری خواهد شد. مسئولیت و کار سخت وزیر تنها در زمان گرفتن رأی اعتماد نیست، بلکه تازه‌کار سخت وزیر با گرفتن رأی اعتماد شروع می‌شود. دفاع رئیس‌جمهور و دولت در اخذ رأی اعتماد او قطعاً مؤثر است و برای اخذ رأی اعتماد نیز لازم است آقای روحانی حمایت همه‌جانبه خود را از برنامه‌های نیلی اعلام کند.

به نظر می‌رسد در یک سال اخیر عمر دولت یازدهم، وزارت علوم، ثبات چندانی در مدیریت ندید. فکر می‌کنید این عدم ثبات چقدر به جامعه علمی کشور ضربه زده است؟

در حال حاضر دانشگاه‌ها و آموزش‌ و پرورش دو نهاد آموزشی هستند که باید ثبات مدیریتی و آرامش برسند. دولت نیز باید تعامل خوبی با مجلس در زمینه بحثآموزش عالی ایجاد کند و همچنین کسی که به‌عنوان وزیر علوم و تحقیقات و فناوری انتخاب می‌شود باید تعامل خوبی با دانشگاه‌ها برای ایجاد فضای باثبات داشته باشد. بی‌ثباتی در مدیریت این جامعه حساس، آرامش را به هم می‌زند و فقدان آرامش نیز ما را از رسیدن به اهداف دورنگه می‌دارد. امیدواریم با انتخاب دکتر نیلی وضعیت به سمت و سویی برود که شاهد پیشرفت و ثبات مدیریت در جامعه دانشگاهیان باشیم.

فضای مجلس را درباره گزینه پیشنهادی علوم چطور ارزیابی می‌کنید؟

در کل، نقطه نظرات نسبت به نیلی مثبت است. کسانی هستند که می‌گویند هر چه زودتر باید تکلیف وزارت علوم و دانشگاه‌ها و وزارت علوم مشخص شود و وزیر هر چه زودتر رأی اعتماد بیاورد و کارها را شروع کند. قطعاً مخالفانی نیز وجود دارند ولی پیش‌بینی می‌کنم اگر نیلی دفاع منطقی و خوبی از برنامه‌های خود داشته باشد بتواند به‌راحتی رأی اعتماد بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز