خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشجویان منع تحصیل متفاوت از دانشجویان ستاره دار هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۲۱

دانشجویان منع تحصیل شده ربطی به موضوع دانشجویان ستاره دار ندارند. منع شدگان از تحصیل مربوط به قانون دیگری هستند که نباید با موضوع دانشجویان ستاره دار اشتباه گرفته شود / جلوی برخی از اسامی ستاره می‌گذاشتند یعنی آنکه پرونده شما یک مشکلی دارد که برای رفع آن اشکال باید به دانشگاه مراجعه شود.

رییس کمیسیون آموزش مجلس درباره آخرین وضعیت دانشجویان ستاره دار و بازگشت آنان به تحصیل، گفت: دانشجویانی که از ادامه تحصیل بنا به دلایلی منع شده‌اند ربطی به دانشجویان ستاره دار نداشته و تا کنون در کشور حتی یک نفر از افرادی که جلوی اسمش ستاره درج شده است وجود ندارد که ادامه تحصیل ندهد و همه بالاتفاق پذیرفته شده‌اند.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره پرونده تخلف بورسیه‌ها و در پاسخ به این سوال که آیا شکایت کمیسیون آموزش از وزارت علوم باعثتشدید برخورد‌ها و حاشیه‌ها نمی‌شود، گفت: ما قبل از بررسی پرونده بورسیه‌ها نزدیکان آقای روحانی از جمله آقای صادق، مشاور محترم ایشان را در جریان استیضاح قرار داده بودیم و اصلا تا آن زمان بحثبورسیه‌ها مطرح نبود و حتی خود وزارت علوم نیز وارد این پرونده‌ها نشده بود که عده‌ای استیضاح وزیر علوم را به پرونده بورسیه‌ها ارتباط بدهند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خطاب به مخالفان استیضاح وزیر علوم، اعلام کرد: چگونه ارتباطی بین استیضاح و پرونده بورسیه‌ها پیدا کردید. این نشاندهندهٔ یک بی‌تقوایی و به تعبیر برخی‌ها یک کار ناجوانمردانه بود که دست به آن زدند.

نماینده استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تاکید بر شکایت نمایندگان از وزارت علوم به قوه قضاییه، افزود: ما از قوه قضاییه و دادستان محترم می‌خواهیم که به این مساله ورود کنند چون آبروی خیلی از افراد در این پرونده‌ها ریخته شد. گرچه این شکایت نمی‌تواند آبروی ریخته شده را باز گرداند.

وی ادامه داد: ما از قبل به دوستان وزارتخانه گفته بودیم که تا کسب اطمینان از تخلف انجام شده چیزی را اعلام نکنید ولی آنان دست به انتشار برخی اسامی کردند. کسانی که بدون مطالعه آمدند و ۳۷۰۰ اسم را به رسانه فرستادند و گفتند که این افراد تخلف کرده‌اند اما حالا تحقیقات خود وزارتخانه نشان داد این حرف‌ها یک دروغ بزرگ بوده است.

زاهدی در عین حال تاکید کرد: حرف ما این است با افرادی که دروغی را نسبت به برخی نمایندگان و مسئولان نسبت داده‌اند و همچنین با افرادی که در بورسیه‌ها مرتکب تخلف شده‌اند برخورد شود.

رییس کمیسیون آموزش همچنین در پاسخ به این سوال که موضوع دانشجویان ستاره دار و تلاش وزارت علوم برای بازگشت آنها به دانشگاه به چه نتایجی رسید، اظهار کرد: ما در کشور، دانشجویی تحت عنوان دانشجوی ستاره دار نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویانی که به دلایل سیاسی از ادامه تحصیل منع شده‌اند را می‌توان کتمان کرد، افزود: این دانشجویان ربطی به موضوع دانشجویان ستاره دار ندارند. منع شدگان از تحصیل مربوط به قانون دیگری هستند که نباید با موضوع دانشجویان ستاره دار اشتباه گرفته شود.

زاهدی ادامه داد: بار‌ها گفتیم که جریان سیاسی اصلاح طلبان در سال ۸۵ آمدند این موضوع را تحت عنوان دانشجویان ستاره دار مطرح کردند. در حالی که از زمان آقای معین وقتی اسامی برخی از دانشجویان اعلام می‌شد، جلوی برخی از این اسامی ستاره می‌گذاشتند یعنی آنکه پرونده شما یک مشکلی دارد که برای رفع آن اشکال باید به دانشگاه مراجعه شود.

به گفتهٔ این نماینده کرمان، تا کنون در کشور حتی یک نفر از افرادی که جلوی اسمش ستاره درج شده وجود ندارد که ادامه تحصیل ندهد و همه پذیرفته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز