خبرگزاری کار ایران

جلالی:

گسترش صندوق‌های توسعه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۹۸۳

با تغییرات جوی، روند کاهش بارندگی همچنان ادامه خواهد داشت و باید راهکارهایی اساسی در جهت رفع مشکلات ناشی از کم‌آبی در بخش کشاورزی و دامداری درنظر گرفته شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: گسترش صندوق‌های توسعه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی در دیدار با مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهایشان برای سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ درخصوص بهبود وضعیت معیشت روستاییان و توجه به روستاها تاکیدات بسیاری داشته‌اند که این امر باید محور برنامه‌های کلان کشور باشد.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامداران به ویژه در سال جاری، گفت: حمایت از این قشر به ویژه با راهکار بیمه محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، با اشاره به مشکل کاهش نزولات آسمانی در سال ۹۳، تصریح کرد: با تغییرات جوی، روند کاهش بارندگی همچنان ادامه خواهد داشت و باید راهکارهایی اساسی در جهت رفع مشکلات ناشی از کم‌آبی در بخش کشاورزی و دامداری درنظر گرفته شود.

وی مشکل کم‌آبی در شهرستان‌های شاهرود و میامی را حاد دانست و برلزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های مربوط به بخش آب به خصوص در بخش کشاورزی تاکید کرد.

جلالی در ادامه با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات مورد نیاز کشاورزان به صورت قرض‌الحسنه، تاکید کرد: تجربه موفق صندوق‌های توسعه کشاورزی باعثشده است تا حمایت از کشاورزان به شکلی عملی عینیت پیدا کند.

وی تاکید کرد: صندوق‌های توسعه کشاورزی با فراهم کردن سازوکار مناسب و کاهش موانع در اعطای تسهیلات به کشاورزان مسیر حمایت و توسعه بخش کشاورزی را هموار می‌کنند.

نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش‌ها از روستاها غفلت شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهایشان برای سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ درخصوص بهبود وضعیت معیشت روستاییان و توجه به روستاها تاکیدات بسیاری داشته‌اند که این امر باید محور برنامه‌های کلان کشور باشد.

وی افزود: گسترش صندوق‌های توسعه کشاورزی به ویژه در شهرستان‌ها باید جزء اولویت‌هایی باشد که در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید با توجه ویژه به کشاورزان و دامداران، باید حمایت از تولیدکنندگان پایه‌ای محصولات داخلی جهت نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز