خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه:

آمریکا با حمله داعش به دنبال مبارزه با تروریسم نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۹۵

قدرت گرفتن گروه های تروریستی در سوریه و عراق و توسعه دامنه فعالیت آنها در منطقه نتیجه حمایت های آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور در سال های گذشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با پاتریشیا آدام با بیان اینکه آمریکا با حمله داعش به دنبال مبارزه با تروریسم نیست، گفت: قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در منطقه نتیجه حمایت‌های آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور است.

به‌ گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی روز گذشته با پاتریشیا آدام رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه دیدار و گفت و گو کرد. بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط پارلمانی مجالس ایران و فرانسه و فراز و فرودهای این روابط در سالیان گذشته، گفت: با توجه به جایگاه ویژه مجالس ایران و فرانسه در قانون گذاری، قدرت نظارتی آنها بر نهادهای اجرایی توسعه ارتباطات پارلمانی می تواند نقش مؤثری در تسهیل ارتباطات دولتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات سوریه و عراق گفت: قدرت گرفتن گروه های تروریستی در سوریه و عراق و توسعه دامنه فعالیت آنها در منطقه نتیجه حمایت های آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور در سال های گذشته است.

بروجردی گفت: گروه تروریستی داعش چند سالی است که در منطقه در حال فعالیت است اگر آمریکا و هم پیمانانش به دنبال مبارزه با تروریسم در منطقه بودند چرا اقدامی انجام ندادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ائتلاف صورت گرفته علیه افغانستان بعد حادثه ۱۱ سپتامبر گفت: تجربه تاریخی نشان داده است آمریکا با این اقدام دنبال منافع خویش است نه مبارزه با تروریسم.

بروجردی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱ + ۵ گفت: ما پیوسته به تعهدات خود در پیمان NPT و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرده ایم و اگر مذاکرات جاری با ۱ + ۵ به نتیجه نرسد به دلیل زیاده خواهی غیر قابل قبول آمریکاست.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه خانم پاتریشیا آدام نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و اشاره به مأموریت خود برای تلاش در جهت ایجاد زمینه های ارتقاء سطح همکاری های پارلمانی ایران و فرانسه، گفت: فرانسه علاقمند به گسترش روابط خود در عرصه های سیاسی و اقتصادی و در زمینه های مورد علاقه طرفین می باشد.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه خانم پاتریشیا آدام همچنین با اشاره به اوضاع نا آرام خاورمیانه گفت: فرانسه از خطر گروه های تروریستی برای صلح و امنیت جهانی آگاه است و مجلس ملی فرانسه در راستای ممانعت از عضویت اتباع فرانسه در این گروه ها در صدد تصویب قوانین خاصی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز