خبرگزاری کار ایران

دامادی در گفت‌وگو با ایلنا:

تنفس در فضای مجلس سنگین شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۷۹

این استیضاح‌ها نظر مجلس نیست بلکه نظر عده‌ای از نمایندگان مجلس است. دولت هم در این میان کاری نمی‌تواند انجام دهد / به عنوان نمایندگان مجلس باید موقعیت‌شناس باشیم و الویت‌های کشور را بشناسیم. فکر می‌کنم الویت کشور این روزها مسائل اقتصادی است نه مسائل سیاسی.

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به طرح استیضاح‌های جدید در مجلس می‌گوید که تنفس در فضای فعلی مجلس کمی سنگین شده و با استیضاح وزیر آموزش و پرورش دومین بال آموزشی دولت را می‌چینند.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با زمزمه‌های طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت دارای دو بال آموزشی یعنی وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و علوم است. با وجود آنکه در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی هستیم می‌بینیم که استیضاح یکی از وزارت‌خانهها صورت گرفت. متاسفانه اگر در شرایط فعلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم صورت بگیرد صدمه بسیار جدی به مجموعه مردم و سیستم آموزشی کشور وارد می‌شود.

نماینده ساری ادامه داد: در شرایط فعلی فکر نمی‌کنم که استیضاح وزیر آموزش و پرورش کار منطقی و درستی باشد. در هر صورت سوال، استیضاح و تذکر حق نمایندگان است اما باید در استفاده از این حقوق مصالح کشور و جوانان را نیز در نظر گرفت و به این سادگی نیز نباید به دنبال استیضاح باشیم و به کشور آسیب برسانیم چراکه این حرکت بدی است.

وی ادامه داد: دولت در حال انجام کارهایش است و ما به عنوان نمایندگان مجلس باید موقعیت‌شناس باشیم و الویت‌های کشور را بشناسیم. فکر می‌کنم الویت کشور این روزها مسائل اقتصادی است نه مسائل سیاسی.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که آیا با طرح استیضاح‌ها مجلس متهم به سنگ اندازی در مسیر دولت نمی‌شود؟ یادآور شد: این استیضاح‌ها نظر مجلس نیست بلکه نظر عده‌ای از نمایندگان مجلس است. دولت هم در این میان کاری نمی‌تواند انجام دهد. زمانی که ۵۰ امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش آن هم در حالی که وزیر علوم دولت به تازگی استیضاح شده جمع می‌شود دولت چه کاری می‌تواند انجام دهد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: هر چه قدر که مشکل وجود داشته باشد باز هم فکر می‌کنم که با صحبت و نشست می‌توان آن را حل کرد. استیضاح مانند جراحی است و من از امضاهای این استیضاح متاسفم هستم. در این روزها من احساس می‌کنم که تنفس در فضای مجلس کمی سنگین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز