خبرگزاری کار ایران

مجلس موافقت کرد:

بررسی فوری طرح برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۵۷

نمایندگان مجلس در نشست علنی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که براساس آن به دولت اجازه داده می‌شود ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به منظور افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان برداشت کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ازدواج موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که براساس آن به دولت اجازه داده می‌شود ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به منظور افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان برداشت کند.

گفتنی است که در ابتدا دوفوریت این طرح به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن با آن مخالفت کردند. سپس یک فوریت طرح یادشده به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۲۸ رأی موافق، ۳۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.

یادآور می‌شود براساس ماده واحده این طرح مبلغ پانصد میلیون(۵۰۰.۰۰۰. ۰۰) دلار از سهم صندوق توسعه ملی موضوع بند(ب) تبصره(۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کسر و برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در صندوق مهر امام رضا(ع) در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا در جهت پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان به مصرف برسد. تبدیل ارز به ریال در مرکز مبادلات ارزی صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز