خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درگفتگو با ایلنا مطرح کرد:

کوتاهی در پیگیری وضعیت استخدام معلمان حق التدریس

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۹۶

باعثتاسف است معلمانی که سال‌هایی از عمر خود را در آموزش و پرورش گذرانده اند، امروز هنوز در بلاتکلیفی به سر می برند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس علت بلاتکلیفی معلمان حق التدریس را در عدم وجود قوانین شفاف و همچنین نبود نظارت کافی عنوان کرد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بلاتکلیف ماندن وضعیت استخدامی معلمان حق التدریس که چندی است به تجمعات مکرر آنها در مقابل مجلس منجر شده است، گفت: همان طور که معاون رئیس جمهور اعلام کردند؛ در روند جذب نیرو در سال‌های گذشته با حدود ۴۰ هزار استخدام بی‌ضابطه مواجه بوده‌ایم و اگر ۲۵ درصد این استخدام‌ها در آموزش و پرورش اتفاق افتاده باشد، گرچه خیلی زیاد نیست اما حتما نیازمند بررسی و نظارت است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تاسف از اینکه تاکنون درباره این موضوع نظارتی وجود نداشته است، افزود: متاسفانه در این میان حقوق بسیاری از معلمان پیش دبستانی و شرکتی ضایع شده است.

این نماینده مجلس علت بلاتکلیفی این معلمان را در عدم وجود قوانین شفاف دانست و گفت: باعثتاسف است معلمانی که سال‌هایی از عمر خود را در آموزش و پرورش گذرانده‌اند، امروز هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

هروی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت این معلمان همچنان معلق مانده است و در شرایط مطلوبی نیستند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که تصمیم مجلس برای حل این موضوع چه خواهد بود، افزود: مسئولیت پیگیری این موضوع مربوط به کمیته آموزش و پرورش است، مجلس باید برای رسیدگی به وضعیت این معلمان اقدامی می‌کرد و احساس من این است که متاسفانه در این مسئله کوتاهی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز