خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشجوی ستاره دار اساسا معنی ندارد / قانون باید در کشور حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۳۶

چیزی به نام دانشجوی ستاره دار اساسا معنی ندارد و همه ما باید کمک کنیم که حقوق شهروندی در کشورمان جاری شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در بیشتر کشورها، بار حقوقی جرایم سیاسی در محاکم قضایی نسبت به جرایم دیگر کمتر است به این دلیل که در حقوق اساسی و نه در قانون اساسی در بررسی جرم‌های سیاسی از آنجایی که فرد جرم را بر اساس منافع شخصی مرتکب نشده جزای جرم در پایین‌ترین حد ممکن است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد یکی از شروط متقاضیان طرح استیضاح وزیر علوم برای انصراف از استیضاح مبنی بر اخراج دانشجویان ستاره‌دار از دانشگاه‌ها، ضمن اعلام مخالفت صریح خود با بحثی با عنوان دانشجویان ستاره دار، اظهار کرد: چیزی به نام دانشجوی ستاره دار اساسا معنی ندارد و همه ما باید کمک کنیم که حقوق شهروندی در کشورمان جاری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: این حق دانشجو است که اظهار نظر کند البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که اظهارنظر باید در چارچوب قانون باشد و بر فرض اگر دانشجویی در جایی مرتکب تخلفی هم شده باشد نکته قابل اعتنا در این میان این است که عمدتا بار حقوقی جرایم سیاسی در محاکم قضایی نسبت به جرایم دیگر کمتر است به این دلیل که در حقوق اساسی و نه در قانون اساسی در بررسی جرم‌های سیاسی از آنجایی که فرد جرم را بر اساس منافع شخصی مرتکب نشده جزای جرم در پایین‌ترین حد ممکن است.

نماینده مردم رشت ادامه داد: در جرم سیاسی در حقوق اساسی فرد اگر به دلیل هیجانات و یا دلایل دیگر مرتکب تخلفی شده باشد به این دلیل که به دنبال منفعت شخصی خود نبوده است تعیین جزای جرم در پایین‌ترین سطح ممکن است واین اساسا در حقوق دنیا بررسی شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطر نشان کرد: در کشور ما برای جرایم سیاسی سخت‌ترین جزا‌ها را تعیین می‌کنند در صورتی که اگر ما حقوق تطبیقی قضایی دنیا را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که با جرایم سیاسی برخورد نرم تری می‌کنند چرا که فرد در واقع در جرم سیاسی به دنبال منفعت خودش و یا انتقام گیری شخصی نبوده است این یکی از دلایلی است که من معتقدم اساسا ما نباید چیزی به عنوان دانشجوی ستاره دار داشته باشیم.

وی در خصوص بحثمبارزه با مفاسد اداری و افشای تخلفات با بیان اینکه برخورد و افشا کار قوه مجریه نیست، اظهار داشت: این‌‌ همان مشکلی است که ما در دولت گذشته با آقای احمدی‌نژاد داشتیم.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه قانون باید محور اصلی و کانون همه مسائل باشد، افزود: در قوانین کشور ما برخورد با جرائم، تعیین جرم، تعیین جزا و تشخیص جرم و افشا و عدم افشای جرم بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده است.

جعفر‌زاده ایمن آبادی با بیان اینکه قانون باید درمملکت حاکم شود، تصریح کرد: رئیس جمهور باید درهر جا که جرم یا مفسده‌ای مشاهده کرد آن را به دستگاه قضا اطلاع دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز