خبرگزاری کار ایران

علی مطهری:

روزنامه‌نگاران زندانی باید آزاد شوند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۳۷

نباید خبرنگاری به خاطر پیگیری مساله‌‌ای همچون حادثه زندان اوین ماه‌ها در انفرادی بماند از طرف دیگر باید انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مشکلش حل شود و از آنجا که وزارت اطلاعات شکایت خود را پس گرفته قوه قضاییه نباید سخت‌گیری کند و این انجمن باید زودتر باز شود.

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار از سوی انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی ظهر امروز با حضور مدیران مسئول، خبرنگاران و اهالی رسانه در سالن همایش‌‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: خبرنگار از جامعه و برای جامعه خبر می‌آورد و امروز نقش خبرنگاران در جامعه کاملا مشهود است.

وی با اشاره به اینکه آزادی عمل خبرنگاران از بروز فساد جلوگیری می‌کند، گفت: زمانی که در کشور مطبوعات آزاد بودند بحث‌هایی همچون قتل‌های زنجیره‌ای، مسائل پیش آمده در بند ۳۵۰ اوین و همچنین قتل ستار بهشتی بیان و افشا شد.

وی ادامه داد: در کشورهایی همچون ژاپن نه دیوان محسابات وجود دارد و نه دستگاه نظارتی بلکه خود مردم، رسانه‌ها و خبرنگاران بهترین عامل و ناظر مبارزه با فساد هستند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در دوره مشروطه نقش مطبوعات مهم تلقی شد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که برخوردهای دوگانه با مطبوعات وجود نداشته باشد و همانگونه که با یک روزنامه اصلاح طلب برخورد می‌شود با کیهان و فارس هم همانطور برخورد شود و حاکمیت دوگانه در مطبوعات باید از بین برود.

وی با اشاره به اهمیت هیات نظارت بر مطبوعات گفت: وقتی هیات نظارت بر مطبوعات وجود دارد باید قبل از توقیف یک روزنامه نظر هیات نظارت اخذ شود و اگر دادستانی می‌خواهد روزنامة‌ای را توقیف کند و یا سایتی را فیلتر کند باید قبلش نظر هیات نظارت را اخذ کند.

وی افزود: باید نظام جامع رسانه‌ای و لایحه جامع نظام رسانه‌ای، صدا و سیما را نیز در بر بگیرد و این لایحه هر چه زودتر باید از طرف دولت ارائه شود همچنین باید در دادن یارانه‌ها به نشریات کیفی یارانه داده شود.

مطهری با اشاره به اینکه روزنامه‌نگاران زندانی باید آزاد شوند، گفت: نباید خبرنگاری به خاطر پیگیری مساله‌‌ای همچون حادثه زندان اوین ماه‌ها در انفرادی بماند از طرف دیگر باید انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مشکلش حل شود و از آنجا که وزارت اطلاعات شکایت خود را پس گرفته قوه قضاییه نباید سخت‌گیری کند و این انجمن باید زودتر باز شود.

وی ادامه داد: باید قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که سال ۸۸ مصوب شد زودتر اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز