خبرگزاری کار ایران

آشتیانی عراقی در نطق میان دستور:

دولتمردان باید نگران آخرت مردم هم باشند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۳۴

نباید پیشرفت امور کشور را به مذاکرات گره زد / رونق اقتصادی فقط با لبخند رضایت غربی‌ها حاصل نمی‌شود / تحرکات داعش در عراق نشات گرفته از نتایج انتخابات سوریه و انتقام از پیروزی مقاومت در این انتخابات و حذف نتیجه انتخابات سوریه از کانون توجهات است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رونق اقتصادی فقط با لبخند رضایت غربی ها حاصل نمی شود بلکه با فعال کردن ظرفیت های درونی کشور با عزم ملی و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و فعال کردن بخش کشاورزی و مبارزه حقیقی با مفاسد اقتصادی حاصل می شود.

به گزارش ایلنا، رضا آشتیانی عراقی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجاوز وحشیانه و ظالمانه و کشتار بی رحمانه مردم غزه گفت: جای بسی اندوه دارد که در این ظلم عظیم مجامع بین المللی و سران کشورهای غربی و بی بی سی، غول رسانه های غربی به جای محکومیت اقدامات ددمنشانه رژیم جنگ طلبانه صهیونیستی از او حمایت می کند و جای ظالم و مظلوم را عوض کرده اند.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید براینکه جا دارد همه مسلمانان عالم در روز قدس به پاخیزند گفت: جا دارد مسلمانان در روز قدس باشکوه تر از سالهای قبل ندای مظلومیت مردم مظلوم و روزه دار غزه را فریاد بزنند و مدعیان به اصطلاح حقوق بشر را به محاکمه بکشانند.

وی افزود: یکی از دلایل این هجوم می تواند انحراف افکار عمومی از اوضاع و اتفاقات شکل گرفته در عراق و موفقیت مردم و مقاومت در انتخابات سوریه با نتیجه غیرقابل قبول برای غرب و اسرائیل باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تحرکات داعش در عراق نشات گرفته از نتایج انتخابات سوریه و انتقام از پیروزی مقاومت در این انتخابات و حذف نتیجه انتخابات سوریه از کانون توجهات می باشد.

آشتیانی عراقی با تاکید بر اینکه هدف آنها از این یورش ایجاد فتنه ای مذهبی در عراق و منطقه خاورمیانه است افزود: ناکامی داعش در سوریه و خیزش آن در عراق و نتیجه انتخابات سوریه و عراق موجب جری تر شدن گروههای تروریستی گردیده که این مسئله مهمی برای منطقه و عراق است که انشاءالله به توفیق الهی این فتنه توسط مردم عراق و مرجعیت شیعه و پارلمان عراق خنثی خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: بعد از انتخابات پارلمانی عراق نیازمند آرامش برای سروسامان دادن به مسائل اصلی مانند اقتصاد و امنیت است، از این رو یکی از تحرکات داعش و بعثی ها را می توان هدف قرار دادن ثبات و تاثیرگذاری در روند تصمیم سازی پارلمان و ایجاد اختلاف در عراق پس از پیروزی درانتخابات برشمرد.

وی افزود: برنامه درازمدت امریکا تجزیه عراق به سه کشور و تغییر در جغرافیای سیاسی خاورمیانه و منطقه است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به گفته رهبری معظم، امروز منطقه و جهان در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است که به فضل الهی با بیداری و هوشیاری مسلمانان این نقشه خنثی و پیروزی از آن مستضعفان جهان خواهد بود.

آشتیانی عراقی از دولت خواست نگرانی های مورد نظر رهبری و مراجع عظام را در امور مختلف از جمله فرهنگی جدی بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه مقصود از فرهنگ همان تعبیر رهبری است که می فرماید فرهنگ یعنی فرهنگ انقلابی و اسلامی و ایجاد حرکت فرهنگی بر مبنای اسلام و بر مبنای ارزشهای اسلامی، گفت: دولتمردان نه تنها در حل امور دنیوی مردم مسئولند بلکه باید نگران آخرت مردم هم باشند و بستر جامعه را برای این امر آماده سازند از این رو باید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم که این عین اعتدال است.

وی با بیان اینکه بر کناری مسئولان مومن خلاف اعتدال است گفت: مذاکرات هسته ای یکی از مسائل فعلی است که انشاءالله با رعایت خطوط قرمز مشخص شده توسط رهبری در مذاکرات ضمن بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای مصالح ملی نیز تضمین گردد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نباید پیشرفت امور کشور را به مذاکرات گره زد بلکه باید فارغ از مذاکرات امور کشور را پیش برد ومعطل نتیجه مذاکرات نبود، که اگر این گونه شود متضرر می شویم.

آشتیانی عراقی گفت: رونق اقتصادی فقط با لبخند رضایت غربی ها حاصل نمی شود بلکه با فعال کردن ظرفیت‌های درونی کشور با عزم ملی و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و فعال کردن بخش کشاورزی و مبارزه حقیقی با مفاسد اقتصادی حاصل می شود.

نماینده مردم قم به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت: شهر قم سالیانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر است و چهار راه مواصلاتی کشور و محل عبور و مرور مردم استان می باشد و اکثر ساکنین آن مهاجرین و طلاب سراسر کشور و نقاط مختلف جهان می باشد.

وی افزود: نبود بیمارستان تامین اجتماعی یکی از مشکلات قم در گذشته بود که با راه اندازی بیمارستان امام رضا مشکل بیمه شدگان بومی و شهرهای اطراف را تا حدی حل کرده است ولی با توجه به نیاز منطقه از رئیس سازمان تامین اجتماعی می خواهم هر چه سریعتر نسبت به افزایش تخت در این بیمارستان اقدام کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به موقعیت این بیمارستان که در شاهراه مواصلاتی قرار گرفته است گفت: با توجه به تعداد بالای تصادفات نسبت به تجهیز هر چه بیشتر این بیمارستان به دستگاههای جدید اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس از وزیر راه خواست با توجه به راه اندازی رینگ ریلی کمربندی قم نسبت به جمع آوری ریل راه آهن سد شهر قم اقدام کند و با توجه به بالا بودن تردد مسافر قم تهران نسبت به اجرایی شدن طرح احداثقطار سریع السیر تهران قم پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز