خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با ایلنا:

پادرمیانی لاریجانی در عدم توفیق استیضاح وزیر علوم موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۵۷۰

متقاضیان استیضاح وزیر علوم از همان ابتدای کار این وزیر، نگاهی سیاسی به کارنامه وی داشته‌اند / در صورتی که رهروان انسجام خود را حفظ کنند طرح استیضاح قطعا رای نخواهد آورد اما اگر با فراکسیون اصولگرایان همراه شود این استیضاح متاسفانه رای خواهد آورد.

نماینده مردم ارومیه پا درمیانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در عدم توفیق استیضاح وزیر علوم موثر دانست و افزود: چنانچه استیضاح وزیر علوم در مجلس مطرح شود اینکه این استیضاح درمجلس با رای مثبت نمایندگان مواجه شود یا خیر بستگی به انسجام فراکسیون رهروان ولایت و رهبری در مجلس دارد؛ در صورتی که این فراکسیون انسجام خود را حفظ کنند طرح استیضاح قطعا رای نخواهد آورد.

عابد فتاحی درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به موضوع طرح استیضاح وزیر علوم در مجلس با بیان اینکه استیضاح و سوال از وزیر حق نمایندگان است، اظهار داشت: باید در نظرداشته باشیم که نمایندگان می‌توانند سوالات خود را با توجه به اینکه مدت زیادی از مسئولیت وزیران دولت نگذشته است در سطحی دیگر مطرح کنند.
نماینده مردم ارومیه ضمن یادآوری این نکته که رفتار رئیس جمهور با مجلس فوق‌العاده است افزود: من واقعا معتقدم که این احترام‌ها نباید به این شکل شکسته شود و نمایندگان نیز باید سعی کنند همان احترامی را که دولت برای مجلس قائل است را نسبت به دولت حفظ کنند.
وی همچنین طرح استیضاح وزیر علوم را سیاسی توصیف کرد و گفت: آقای فرجی‌دانا تاکنون عملکردی که منجر به استیضاح وی شود نداشته است. این در حالی است که متقاضیان استیضاح وزیر علوم از همان ابتدای کار این وزیر، نگاهی سیاسی به کارنامه وی داشته‌اند.
فتاحی ادامه داد: افرادی که طرح استیضاح وزیر علوم را مطرح می‌کنند نه تنها به وزیر بلکه به کلیت دولت روحانی یک نگاه سیاسی دارند چرا که این افراد متاسفانه به جای اینکه به تسریع حل مشکلات در کشور کمک کنند بیشتر به مشکلات دامن می‌زنند. اما واقعیت این است که نگاه سیاسی و جناحی به مسائل و مشکلات کشور پاسخگوی حل مشکلات نیست.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص جو عمومی مجلس در رابطه با طرح استیضاح وزیر علوم تصریح کرد: چنانچه استیضاح وزیر علوم در مجلس مطرح شود اینکه این استیضاح درمجلس با رای مثبت نمایندگان مواجه شود یا خیر بستگی به انسجام فراکسیون رهروان ولایت و رهبری در مجلس دارد چرا که اگر این فراکسیون با فراکسیون اصولگرایان همراه شود این استیضاح متاسفانه رای خواهد آورد.
وی پا درمیانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را نیز در عدم توفیق استیضاح وزیر علوم موثر دانست.
نماینده مردم ارومیه درپایان ضمن دفاع از عملکرد وزیر علوم افزود: ما به فرجی‌دانا به عنوان فردی که با جدیت و استقلال رای در مقابل کسانی که با عناوین مختلف و به نام انقلاب و اسلام درصدد ایجاد مانع در فعالیتهای این وزارت خانه هستند، ایستادگی کرده افتخار می کنیم و کسانی که می خواهند مانع کار وزیرعلوم شوند باید بدانند که مجلس نیز در مقابل آنها خواهد ایستاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز