خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی مطرح کرد:

بررسی گزارش کمیته ویژه حقیقت یاب در مورد ملاقات اشتون با محکومان دادگاه

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۳۱

در گزارش مربوط به برخورد نامناسب با تصویر بردار در جریان سفر اشتون به اصفهان نیز کمیته بیان کرد که در آن اتفاق اقدام ناشی از عمل خودسرانه صورت گرفته فرد خاطی در خطای خود افراط کرده است.

اعلام نظر کمیسیون امنیت مجلس پیرامون دیدار اشتون با عوامل فتنه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز دو گزارش از کمیته ویژه حقیقت یاب در مورد ملاقات هیئت پارلمانی اروپایی و اشتون با‌ افرادی از عوامل فتنه و محکومین دادگاه ها بررسی شد.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه عصر امروز(۲۰ خردادماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دو گزارش از کمیته ویژه حقیقت یاب در مورد ملاقات هیئت پارلمانی اروپایی و اشتون با‌ افرادی از عوامل فتنه و محکومین دادگاه ها و همچنین برخوردی که با خبرنگار و تصویربردار از سفر اشتون در اصفهان شد، در کمیسیون قرائت شد.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش مذکور ابتدا به نامه‌ای که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به وزارت امورخارجه مبنی بر دقت و نظارت بیشتر بر هیئت هایی که به ایران سفر می‌کنند اشاره کرد.

این نماینده در مجلس نهم گفت: در ادامه کلیه اسناد و مدارک ارسالی از وزارت امورخارجه، وزارت اطلاعات و ناجا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در زمینه ملاقات‌های بیجا، خلاف عرف دیپلماسی دو هیئت با عوامل فتنه و محکومین دادگاه جمع بندی انجام و معلوم شد که متاسفانه بین دستگاه‌های مربوطه هماهنگی لازم وجود نداشته است.

نقوی حسینی افزود: وزارت امور خارجه به عنوان متولی اصلی سفرها مسئولیت پذیری لازم را از خود نشان نداد و این در حالی است که وزارت اطلاعات اطلاع رسانی لازم را انجام داده است.

وی افزود: در گزارش مربوط به برخورد نامناسب با تصویر بردار در جریان سفر اشتون به اصفهان نیز کمیته بیان کرد که در آن اتفاق اقدام ناشی از عمل خودسرانه صورت گرفته فرد خاطی در خطای خود افراط کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گزارش کمیته ویژه در برگیرنده پیشنهادات نیز هست که کمیته پیشنهاد داده تا در سفر های هیئت های خارجی هماهنگی کامل و جامعی بین دستگاه وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه مفاد نامه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را در این زمینه عملیاتی کند و مجلس و کمیسیون را در جریان اقدامات انجام شده قرار دهد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در این گزارش پیشنهاد شده است که ناجا آموزش لازم به عوامل خود را به گونه ای برنامه ریزی و انجام دهد دهد که دیگر شاهد این برخورد های افراطی با افراد صورت نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز