خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فیلیپین با بروجردی

کد خبر : ۱۷۳۱۷۴

جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا مخالف استفاده از زور و گزینه نظامی در سوریه بود و اکنون نیز انتخابات را تنها راه برقراری ثبات و آرامش در این کشور می‌داند و از آن حمایت می‌کند.

ال فرانسیس بیچارا رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فیلیپین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: ایران و فیلیپین از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه مناسبات دوستانه فیمابین برخوردارند. که می‌بایست از آنها در ارتقای سطح روابط دو کشور استفاده کرد.

وی در همین راستا با تاکید بر لزوم توسعه ارتباطات و همکاری‌های دو کشور افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران توسعه مناسبات دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی حمایت می‌کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات سوریه و دخالت‌های خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا مخالف استفاده از زور و گزینه نظامی در سوریه بود و اکنون نیز انتخابات را تنها راه برقراری ثبات و آرامش در این کشور می‌داند و از آن حمایت می‌کند.

بروجردی در پایان این دیدار همچنین با اشاره به مذاکرات ایران گفت: پایداری ملت و دولت ایران و خوداتکایی به علم و دانش بومی جوانان این سرزمین باعثگردیده تا حق مشروع ایران در استفاده از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به رسمیت شناخته شود.

ال فرانسیس بیچارا رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فیلیپین نیز در همین دیدار با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه، ایران را کشوری مهم و تاریخی در منطقه خواند و گفت: گسترش مناسبات با ایران مورد توجه مجلس نمایندگان فیلیپین قرار دارد و ما از این روند حمایت می‌کنیم.

وی همچنین افزود: افزایش رفت و آمد میان مقامات رسمی و مردم دو کشور در توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و فیلیپین موثرتر است.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فیلیپین در ادامه توسعه همکاری‌های بین پارلمانی میان ایران و فیلیپین را عامل مهمی در گسترش همکاری‌های دو کشور دانست و خواستار افزایش آن گردید.

وی در پایان نسبت به گسترش همکاری‌ها و ارتباطات دو کشور ابراز امیدواری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز